انتخابات شوراها؛ آنها که نیامدند

انتخابات شوراها؛ آنها که نیامدند

با پایان نام نویسی کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، حالا نوبت به حضور و غیاب از جریانات سیاسی رسیده که به چه شکلی و با کدام چهره ها در انتخابات شوراها شرکت کردند.

به گزارش خبر فوری، با توجه به اینکه فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای شوراها مستقل از شورای نگهبان است و معمولا نامزدهای بیشتری شانس حضور در رقابت های انتخاباتی دارند، از قبل پیش بینی می شد که بسیاری از چهره های سیاسی در این انتخابات شانس خود را برای قرار گرفتن در معرض رای مردم بیازمایند.

با وجود اینکه در میان 287 هزار نامزد ثبت نام کرده برای این انتخابات و به ویژه 3000 نامزدی که برای شورای شهر پایتخت ثبت نام کرده اند، چهره های سرشناس بسیاری وجود دارند ( اینجا ) اما برخی جریانها در این میان حضوری کمرنگ داشتند.

در بین جریاناتی که نامشان در فهرست نامزدهای شورای شهر کمتر دیده می شد، می توان از چهره های شاخص دولت قبل و وزیران دولت محمود احمدی نژاد نام برد. چهره هایی که پیش بینی می شد با کاندیداتوری گسترده، جریان منسوب به رئیس جمهور سابق را نمایندگی کرده و همزمان با رقابت نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری ، بحث رقابت دولت فعلی و دولت قبل را در انتخابات شوراها داغ نگه دارند.

از دیگر سو، انتظار می رفت چهره های شاخص اصلاح طلب که در انتخابات مجلس ردصلاحیت شده و امید بیشتری داشتند که در انتخابات شوراها تایید صلاحیت شوند، در این انتخابات نامزد شوند اما این اتفاق نیز رخ نداد تا در عمل دو طیف رادیکال راست و چپ، از صحنه رقابت های شوراها دور بمانند.

با اینکه هنوز هستند چهره هایی از هر دو جریان که حضورشان در انتخابات احتمالا سروصدای زیادی به راه خواهد انداخت اما همین که برخی چهره های جنجالی از حضور در انتخابات شوراها انصراف دادند، خود نشان از آن دارد که احتمالا انتخابات شوراها در شهرهای بزرگی مانند تهران ، اصفهان و مشهد که رقابت بر سر هر کرسی به ترتیب 143، 65 و 64 نفر است، با حاشیه های کمتری نسبت به آنچه پیش بینی می شد، برگزار خواهد شد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها