زوجین دارای مشکل تا چه زمانی باید صبوری کنند؟

یک روانشناس با بیان اینکه تعریف صبوری در زندگی مشترک افراد جامعه متفاوت است، گفت: صبوری کردن معقولانه، سبب ایجاد رابطه‌‌ای پایدار در زندگی مشترک زوجین خواهد شد.

زوجین دارای مشکل تا چه زمانی باید صبوری کنند؟

سمیه بابایی درباره میزان صبوری در زندگی مشترک اظهار کرد: میزان سنجش یک رابطه خوب یا بد و همچنین تعریف صبوری در زندگی مشترک افراد جامعه متفاوت است، بنابراین ما نمی‌توانیم یک قاعده کلی برای همه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زندگی زناشویی دو خط قرمز مهم وجود دارد، افزود: به صورت کلی در هر زندگی زناشویی، دو خط قرمز یعنی خشونت فیزیکی و خیانت زناشویی وجود دارد که رعایت آن از سوی دو طرف حائز اهمیت است.

این روانشناس گفت: اگر فرد در زندگی زناشویی خود مورد ضرب و شتم و خیانت از سوی همسرش قرار گیرد، نباید در برابر آن صبوری کند.

وی افزود: این‌ موارد جزء خط قرمز‌هایی است که نباید نادیده گرفته شوند، اما نادیده گرفتنش به این معنا نیست که از فردای آن روز به دنبال جدایی باشیم؛ این‌ها مسائلی هستند که باید قبل از ازدواج برای همسر خود مطرح کنید.

بابایی با بیان اینکه وجود خیانت و خشونت در زندگی مشترک قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: اگر این رفتار‌ها را در زندگی مشترک خود دیدید، برای حل کردن آن محکم بایستید تا این موضوع حل شود و بار دیگر تکرار نشود.

این روانشناس گفت: صبوری در برابر مشکلات دیگری چون اعتیاد ظلم کردن به خود و همسرتان است، تا جایی صبوری کنید که می‌دانید این صبوری کردن نتیجه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها