تشکیل بزرگ‌ترین پرونده تخلف ارزی در خراسان رضوی

 مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از تشکیل بزرگ‌ترین پرونده تخلف ارزی در این استان با طرح شکایت 5 بانک خبر داد.

تشکیل بزرگ‌ترین پرونده تخلف ارزی در خراسان رضوی

حمیدرضا کریم در این خصوص گفت: با شکایت بانک‌های انصار‌، پاسارگاد‌، حکمت ایرانیان‌، رفاه کارگران و ملت علیه یک شرکت بازرگانی، پرونده تخلف در این زمینه تشکیل و رسیدگی به آن از سوی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ارزی مشهد در سازمان تعزیرات حکومتی آغاز شد.

وی با اشاره به تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده، ابراز کرد: در رسیدگی به این شکایت مشخص شد که شرکت مذکور دارای چندین پرونده است و با توجه به ارائه مدارک و مستندات این تخلف، ازجمله تعهدات شرکت مبنی بر واردات کالا در قبال ارز دریافتی و ارائه ندادن برگ سبز گمرکی که نشان‌دهنده ورود و ترخیص کالاهای تعهد داده‌شده باشد از تخلفات محرز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی یادآور شد: با اظهار‌نظر مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مبنی بر اجرا نکردن تعهدات این شرکت در قبال ارز دریافتی، اتهام این شرکت ازنظر شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ارزی محرز گردید.

کریم افزود: درنهایت شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده، با تشخیص موضوع تخلف این شرکت را به استرداد مبلغ ٣۵۴‌میلیون و ٣٣٢ هزار و ٨٧٧‌ یوان چین و ٩١١‌ هزار و ٢٠٠‌ یورو و ٨‌ میلیون‌ و ٧١۶ هزار و 832 ‌لیر ترکیه در وجه بانک‌های عامل و همچنین ابطال کارت بازرگانی محکوم کرد.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها