بررسی گلکسی واچ Active با قابلیت های فوق العاده

ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو (Samsung Galaxy Watch Active) به عنوان عضوی هیجان انگیز از خانواده محصولات ۲۰۱۹ سامسونگ روز گذشته رونمایی شد.

بررسی گلکسی واچ Active با قابلیت های فوق العاده

ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو (Samsung Galaxy Watch Active) به عنوان عضوی هیجان انگیز از خانواده محصولات ۲۰۱۹ سامسونگ روز گذشته رونمایی شد و حالا در بررسی اولیه قصد داریم مشخصات، قابلیت‌ها، طراحی و نمایشگر اسمارت واچ ۲۰۱۹ سامسونگ را به طور اجمالی بررسی کنیم.

گلکسی واچ اکتیو دنباله‌ایی برای مدل گیر اسپورت محسوب می‌شود اما از همه نظر محصول کاملا متفاوتی با نسل قبلی به شمار می‌رود. در واقع این مدل ترکیبی از گلکسی گیر اسپورت و دیگر اسمارت واچ های سامسونگ است و در اولین بخش بررسی اولیه می‌خواهیم به سراغ طراحی ظاهری آن برویم.

طراحی و ظاهر گلکسی واچ اکتیو (Galaxy Watch Active)

در اولین نگاه ما به گلکسی واچ اکتیو این محصول یک ظاهر سر راست دارد و سامسونگ تغییرات جزئی اما بسیار مهمی را برای ایجاد یک ظاهر ساده و مینی‌مالیستی به کار گرفته است. همان طراحی دایر‌ه‌ای نسل قبل اینجا نیز دیده می‌شود اما حالا چرخاننده دیجیتالی که به دور نمایشگر کشیده شده بود و برای کنترل رابط کاربری استفاده می‌شد، دیگر دیده نمی‌شود. این قابلیت برای بسیاری از کاربران در مدل‌های قبلی واقعا کاربردی بود اما حالا سامسونگ تصمیم به حذف آن از گلکسی واچ اکتیو گرفته است. اما آیا این قابلیت به ساختار کلی این مدل آسیبی وارد کرده است؟ قطعا خیر!

حذف این چرخاننده با تمام کاربردی بودن آن باعث شده است که حالا ظاهر یکپارچه‌تری را در اختیار داشته باشید و درست برخلاف اپل واچ، لبه‌ها کاملا نرم‌تر و با انحنا‌های جذاب‌تری دیده می‌شود. البته فرم کلی اپل واچ به شکل دایره‌ای نیست و مقایسه آن شاید با این ساعت چندان درست نباشد، اما لبه‌های منحنی گلکسی واچ اکتیو اجازه می‌دهد که یک ظاهر شیشه‌ای بسیار یکپارچه پیش روی چشمان شما قرار بگیرد؛ البته حاشیه‌های نمایشگر قطعا می‌توانست کمی باریک‌تر باشد و ضخامت نسبتا بالای آنها باعث شده است که در صورت انتخاب تصویر پس زمینه تیره‌تر، ظاهر جذاب‌تری به دست بیاورید.


رابط کاربری گلکسی Watch Active سامسونگ حالا با حذف رینگ دیجیتالی دور نمایشگر، رابط کاربری وان یو آی را به سری ساعت های هوشمند این برند کره‌ای اضافه می‌کند. سامسونگ با حذف رینگ دیجیتالی، تغییراتی را در رابط کاربری ایجاد کرده است اما اگر شما حتی به آن رابط کاربری قدیمی عادت کرده بودید نیز این جا سردرگم نخواهید شد و اکثر بخش‌های رابط کاربری درست مشابه نسل قبل دیده می‌شوند با این تفاوت که حالا انیمیشن‌ها و آیکون‌های جدیدی برای آنها در نظر گرفته شده است؛ کارکرد پایدار و مشابه رابط کاربری قبلی اینجا نیز وجود دارد.

اسمارت واچ ۲۰۱۹ سامسونگ و یک زندگی سالم‌تر!

از آنجایی که مدل گلکسی واچ اکتیو برای کاربران با سبک زندگی فعال عرضه شده است، انیمیشن‌های جدید شما را تشویق می‌کند تا فعالیت‌های بیشتری در زندگی روزانه خود داشته باشید و در بررسی ما نیز این انیمیشن‌ها به خوبی از پس هدف خود برمی‌آیند. همچنین واچ فیس‌های جدیدی درست مشابه دیگر ساعت های هوشمند عرضه شده توسط سامسونگ، بر روی این مدل نیز به چشم می‌خورد. قابلیت‌های دنبال کردن سلامتی کاربر نظیر مدیریت خواب و استرس در کنار سیستم اندازه‌گیری فشار خون، ویژگی‌های جذاب گلکسی واچ اکتیو محسوب می‌شوند.

همچنین یک ویجت جدید برای رصد میزان فعالیت کاربر در طول روز وجود دارد که در بالای اهداف سلامتی تعیین شده توسط کاربر در رابط کاربری حضور خواهد داشت. همچنین ساعت هوشمند جدید سامسونگ می‌تواند یک هشدار ضربان قلب در صورتی که ضربان قلب کاربر برای مدت طولانی در حالت بسیار پایین قرار گرفته باشد ارسال کند که ویژگی مفیدی محسوب می‌شود.

جمع بندی بررسی اولیه ساعت هوشمند جدید سامسونگ

با وجود این که این محصول مدل کاملا متفاوتی نسبت به گلکسی اسپورت (حداقل از نظر سایز و فرمت کلی) محسوب نمی‌شود، اما گلکسی واچ اکتیو همچنان هم خود را به عنوان یک اسمارت واچ کاملا نو معرفی می‌کند. نحوه ناوبری در رابط کاربری با سوایپ کردن در محیط های مختلف و طراحی یک‌پارچه باعث می‌شود که این محصول در میان رقبا به خوبی خود را نشان دهد.

ما احساس می‌کنیم که گلکسی واچ اکتیو پتانسیل آن را دارد که به یک موفقیت اقتصادی بزرگ برای سامسونگ تبدیل شود و همچنین این برند کره‌ای احتمالا رابط کاربری جدید خود را بر روی دیگر ساعت های هوشمند خود نیز ارائه خواهد کرد. در آینده نزدیک بررسی کامل گلکسی واچ اکتیو را در گجت نیوز منتشر خواهیم کرد تا جنبه‌های مختلف طراحی، نمایشگر، امکانات نرم افزاری و ویژگی‌های مختلف آن را به طور موشکافانه و کامل‌تر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

منبع: گجت نیوز

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها