در گفتگو با خبرفوری مطرح شد:

آیا کشورهای همسایه به دنبال خالی کردن مواد اولیه ایران هستند؟/ بهای کله پاچه و جگر کاهش می‌یابد/ قاچاقچیان دام، دامداران نیستند

رییس اتحادیه دامداران معتقد است: اگر دولت برای پروتئین و واردات هزینه کند، بهتر از این است که برای دارو این بودجه را هزینه کند.

آیا کشورهای همسایه به دنبال خالی کردن مواد اولیه ایران هستند؟/ بهای کله پاچه و جگر کاهش می‌یابد/ قاچاقچیان دام، دامداران نیستند

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه دامداران در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری در مورد وضعیت بازار گوشت در کشور گفت: در مقطعی به دلیل خارج نشدن ارز از کشور واردات گوشت و برخی اقلام ممنوع بود، اما حالا به جهت تنظیم بازار این ممنوعیت برداشته شد از طرفی تبادل ارزی هم با مشکلاتی مواجه است اما دولت برای رفع نیاز کشور بودجه ای در نظر گرفته است و به دنبال راهکارهای لازم برای مشکلات تبادل ارزی است.

** کمبود پروتئین صدمات جبران ناپذیری به همه کشور وارد می کند

وی افزود: اگر کشور با کمبود پروتیین مواجه شود با صدمات جبران ناپذیری مواجه خواهیم شد، پروتیین برای بدن بچه ها و سالمندان حیاتی است و کمبود آن ضرر برای کل جامعه است به عبارتی اگر دولت برای پروتیین و واردات هزینه کند، بهتر از این است که برای دارو این بودجه را هزینه کند.

ملکی در مورد قاچاق دامی که در کشور صورت می گیرد گفت: قاچاق دام به هیچ عنوان از سوی دامدارها انجام نمی شود بلکه افرادی دیگر به صورت دلال دامها را می خرند و آنها اقدام به قاچاق دام می کنند .

ملکی در مورد ادعای خرید مواد اولیه ایرانی از سوی کشورهای همسایه در جهت خالی کردن ایران از مواد اولیه از جمله گوشت و دام گفت: این شائبه وجود دارد، البته خرید دام، گوشت و مواد اولیه به مقدار بالا از سوی کشورهای همسایه به خصوص عراق و ترکیه وجود دارد و کاملا این موضوع درست است ولیکن این خرید به چه منظوری صورت می گیرد هنوز دلیل اصلی آن برای ما مشهود نیست.

رییس اتحادیه دامداران کشور خاطرنشان کرد: ترکیه، امارات متحده عربی، قطر، کویت ، عمان و عراق از جمله کشورهایی هستند که دام ما را خریداری می کنند حتی کویت دام ما را به صورت زنده در کشور خود توزیع می کند ، این کشورها از جمله کشورهایی هستند که متقاضی خرید مواد اولیه ما هستند و البته دلیل اصلی آن هنوز کاملا مشهود نیست و شاید به دلیل همان ارزش پولی باشد که وجود دارد.

وی ادامه داد: البته باید در نظر بگیریم کشور عراق چندسالی با مشکلات داخلی از جمله داعش دست به گریبان بوده و پرورش دامی مناسبی نداشته است ولی الان با توجه به شرایطی که برای آنها ایجاد شده است پول ارزنده ای دارند و به خاطر ارزش پول آنها به نسبت پول ما خرید برای آنها سود دارد و قیمت برای آنها بالا نیست.

ملکی در پایان در مورد واردات دام زنده از کشور رومانی و توزیع آن در بازار گفت: ما امیدواریم با ادامه توزیع این گوشتها در فروشگاهها علاوه بر تنظیم قیمت گوشت در کشور شاهد کاهش صف‌های خرید گوشت باشیم ضمن اینکه چون این گوشت‌ها به صورت زنده وارد می شوند امیدواریم که قیمت دل و جگر و کله پاچه هم که به شدت افزایش یافته کاهش پیدا کنند، فقط درخواست داریم که دولت بودجه لازم را در نظر بگیرد تا کار تدوام پیدا کند.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ایرانی فقیر
    0

    شاید ما صادر کننده شدیم خودمان هم نمی دانیم . فقیری را دیدم لوازم منزلش را به همسایه زیر قیمت می فروخت در تعجب دیدم نان شب را هم بفروخت . گفتمش چه شده گفت حسن روحانی گفته است ارزانی هست من هم در حال صادرات هستم به همسایه خویش . گفتمش احسنت بر حسن روحانی که اینگونه ارزانی آورده اند در خانه ها . چون گفت آن چو . نان رفاه برای ملت ایران بوجود خواهم آورد تا مردم ارزانی را حس کنند . مجلسیان بپا خیزید ریاست جمهور ارزانی آورده

  • مسعود
    0

    توهم توطئه

    نظرات شما -
    • فقیروفقرا
      0

      فکرکنم ازبسته حمایتی رعیس جمهور هم ازش نگزشت پول فقراره هم بلعید اقای روحانی پول به اسم بسته حمایتی برای مردم فقیر ازخزانه کشورومردم برمیدارد به کشوری دیگه برای خودنزدیکانش سرمایه گزاری میکند وواده توخالی به مردم میدهد ماکه نیاز به بسته حمایتی خیلی خیلی نیازمندهستیم وواجدشرایتیم به ماکه نرسید فس بسته های حمایتی کجارفت ماازرهبرموعزم میخواهیم شخسا ازین اختلاس گران حق مافقرارا بگیرید این اقای روحانی فقت بفکرخودش و نزدیکانش هست مادست مانرا بسوی رهبر موعزمون لان ایران اسلامی درازمیکنیم

  • ناشناس
    0

    قاچاق نیازهای حیاتی مردم به خارج خیانت بزرگ نابخشودنی است --- قاچاق نیازهای حیاتی مردم توسط هر فرد یا گروهی که باشد خیانت بزرگ نابخشودنی در حق مردم و کشور و نظام است. اگر این گونه قاچاقچیان خائن توسط مسئولان قضایی با سرعت ضابطه مند قانونی لازم به اشد مجازات تا سطح اعدام محکوم نشوند مسئولان قضایی نیز باید مشمول این خیانت بزرگ نابخشودنی قرار گیرند و مجازات شوند. کشورهای بیگانه ای که مشوق این گونه قاچاقها هستند باید بی محابا با مقابله به مثل شدید مناسب مورد تنبیه لازم قرار گیرند. در نظر اکثریت مردم این جرم نابخشودنی بزرگی است که مسئولان دولتی ذی ربط در هر منصب و مقامی که باشند در طول سالها نسبت به دزدی حیاتی ترین نیازهای مردم بی تفاوت و سهل انگار باشند و با تعلل و تاخیر و مسئولیت گریزی با این خیانت برخورد کنند که در این صورت باید بعنوان سهیم در خیانت بزرگ و شریک دشمنان برانداز به شمار آیند و مجازات لازم را دریافت کنند. نمایندگان مردم در مجلس شورا نیز برای اثبات صداقت در سوگند و وفا داری به تعهد خود به مردم و اثبات امانت داری خویش باید با جدیت و پشت کار بی وقفه این مسئله خطرناک خانمان سوز را تا خشکاندن قانونی ریشه های شوم آن پیگیر باشند و با ساز و کارهای قانونی که در اختیار دارند بی تعلل و تاخیر بدرستی ایفای مسئولیت کنند. خیال خام است که بتوان نظام و کشور را ، با بی بند و باری قانونی و افسار گسیختی قاچاقچیان و دزدان و رانت خواران و مختلسان و محتکران و رشوه بگیران و انواع متخلفان بزرگ و کوچک دیگر در مقابل توطئه ها و دسیسه های پیچیده ی دشمنان قسم خورده ی ددمنش ضد بشر ستم پیشه که به هیچ تعهدی پایبند نیستند ، از گزند و آسیبهای آماده شده مصون و محفوظ نگه داشت.

  • روحانی برامون ارزانی آورده
    0

    احسنت بر حسن روحانی و نمایندگان مجلس

  • بی نام
    0

    من یک کشاورز زاده ام در روستا سالن پرورش دام دارم کشاورزی هم دارم با این حالروستا رو رها کردم به حاشیه یکی از شهر ها مهاجرت کردم ودست فروشی می کنم این که می گویند دولت تسهیلات برای دام پروری می دهد ی حرف چرته بله مید هد سه ماه دنبال گرفتن وام و خواستار باز گشت به روستا هستم ولی پانزده میلیون وام می دهند که با این گرانی شش گوسفند می کند که اصلا به صرفه نیست چون بانک ها از قبل سود ی که قرار است از پرورش دام عایدت بشه بصورت سود ازت می گیرند تازه مشکل ضامن بقیه اش بماند حال اگه ی اقا زاده که میلیاردی وام می گیرد و کارش فرار سرمایه از کشور وخیانت به کشور است ببه اندازه منی که برای کشورم خواستا ر تولیدم بهش گیر نمی دن وراحت وام می گیرد این است حال روز کشور ما

  • حامد محمودآبادی
    0

    سلام... شما چرا همه چیو از چشم دولت میبینین بخدا اگر مجلس ما مجلس واقعی بود و نمایندها دنبال کار نظارت بودم و دنبال رانت و حق حساب نبودن و قانون خوب و نظارت خوبی داشتن دولت عملا هیچکاره بود پس وقتی به ما مردم عادی ادرس اشتباه میدن ما نریم خودمون فکر کنیم از همه بیشتر مجلس توی این اوضاع مملکت مقصره چون نظارت نداره وزیر بده؟؟؟ کار نمیکنه؟؟؟ استیضاحش کنید لز حق استیضاحتون استفاده کنید مردم صدا و سیما داره ادرس اشتباه میده خودتون فکر کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها