بیان مشکل شغل راهنمایان از زبان معاون گردشگری

معاون گردشگری کشور بااشاره به اینکه کارراهنمایان سختتر از کار معدن است، گفت: وزارت کار، راهنمایی را شغل نمی داند چون می گوید راهنما باید ساعت کاری مشخصی داشته باشد و آن ساعت رادر ماه پر کند.

بیان مشکل شغل راهنمایان از زبان معاون گردشگری

مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری عصر روز پنجشنبه ۲ اسفند در باغ موزه دفاع مقدس با حضور نمایندگانی از ناجا، راهنمایان تور، جامعه هتلداران، جامعه تورگردانان و سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور گفت: می توانم بگویم که کار راهنما سخت تر از کار معدن است به خصوص اینکه اگر این راهنما در ایران کار کند که بحث آن مفصل تر می شود.

وی افزود: از نظر کارشناسان وزارت کار، یک راهنما باید ساعت کار داشته باشد تا حوزه فعالیتش را شغل بدانند. مسئله اینجاست که باید با توجه به اینکه گردشگری تازه شکل پایدار به خود خواهد گرفت و تعداد روزهای فعال راهنماها کم است، این موضوع با استانداردهای وزارت کار جور در نمی آید. ما باید برای این موضوع مسیری پیدا کنیم و نظر سازمان تأمین اجتماعی را نیز جلب کنیم.

تیموری خاطرنشان کرد: بخشی از بیمه راهنمایان را باید آژانس ها تأمین کنند و ما هم باید به سمت راهنمایان پیش برویم تا مشکل بیمه آنها هم حل شود.

وی با اشاره به شعار فدراسیون راهنمایان گردشگری تصریح کرد: راهنمای گردشگران در عصر دیجیتال شعار امسال است. باید راهنمایان بدانند که چقدر می توانند از فناوری های جدید استفاده کنند. هرچند معتقدیم در صنعت گردشگری، انسان، محور است اما خواسته یا ناخواسته بخشی از کار آنها تحت شعاع فناوری های دیجیتال قرار می گیرد و راهنمایان باید در این باره خود را به روز کنند.

معاون گردشگری کشور اظهار داشت: توسعه پایدار در گردشگری اکنون مورد بی توجهی قرار گرفته است و از این منظر به جایگاهی که در سطح جهانی دارد، نپرداخته ایم.

وی افزود: من ۳۷ کشور جهان را دیده ام؛ اینکه می گویندراهنما هستم درست است.

تیموری خاطرنشان کرد: ما همیشه سعی کرده ایم که بتوانیم از مزایا و امتیازاتی که برای گردشگری قائل شده اند، استفاده کنیم اما هر بار ابهاماتی می آوردند و آن را نادیده می گرفتند. مطالبات دیگر هم به این شکل بود. اما اکنون به کمک رئیس سازمان میراث فرهنگی توانستیم به آن جامه عمل بپوشانیم.

معاون گردشگری کشور در خاتمه گفت: فریادهای ترامپ درباره گردشگری ایران نتیجه عکس می دهد. برخی افراد کنجکاو شده اند که بدانند در ایران چه خبر است. آنها به ایران می آیند تا خودشان از نزدیک ایران را ببینند. ما فصل بهتری در حوزه گردشگری نسبت به قبل خواهیم داشت.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها