معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض کاهش هزینه ها را دربردارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی گفت: این مصوبه باعث کاهش هزینه و تسهیل فرآیند واردات تجهیزات می شود.

معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض کاهش هزینه ها را دربردارد

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، ولی تیموری با اشاره به مصوبه هیات دولت گفت: موضوع معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی از سال ها پیش مورد درخواست سازمان میراث فرهنگی بود، حال خرسندیم که با مصوبه امروز هیات دولت این موضوع تحقق یافته است.

تیموری افزود: بر اساس ماده ۸ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، کلیه تاسیسات گردشگری از هر حیث مشمول تعرفه های بخش صنعت می شوند و از مزایای این بخش از جمله معافیت های گمرکی برخوردار هستند.

وی افزود: این ماده قانونی در تمام بخش ها اجرا می شد و از سوی تمام دستگاه‌ها به رسمیت شناخته می شد با این حال تنها دستگاهی که این موضوع را اجرا نمی کرد گمرک بود که دلیل عدم اجرای آن، ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۹۰ بود که بر اساس این ماده، گمرک اعلام کرده بود معافیت شامل تجهیزات مربوط به خط تولید می شود و تجهیزات صنعت گردشگری مربوط به خط تولید نیست.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد ابهام شده بود، از این رو موضوع معافیت تجهیزات گردشگری از عوارض گمرکی را به طور جدی از مدت ها پیش دنبال کردیم و در نشست هایی با وزارت صمت و نیز مکاتبه هایی با این وزارت خانه و سایر دستگاه ها به دنبال معافیت تجهیزات گردشگری از عوارض گمرکی بودیم.

او با بیان این که وزارت صمت نیز با ما هم نظر بود افزود: خوشبختانه با بررسی های صورت گرفته از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مشخص شد تجهیزات گردشگری نیز می تواند از عوارض گمرکی معاف شوند و در نهایت در جلسه امروز هیات دولت این موضوع مورد تصویب دولت قرار گرفت .

او ادامه داد: بخشی از تجیهزات گردشگری در داخل کشور تولید می شود و برخی دیگر نیز مشابه داخلی ندارند لذا بر اساس این مصوبه سازندگان هتل ها و تاسیسات گردشگری می توانند با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی نسبت به واردات تجهیزاتی که مشابه داخلی ندارند اقدام کنند.

تیموری در ادامه گفت: مصوبه امروز هیات دولت باعث کاهش هزینه و تسهیل در فرآیند واردات تجهیزات گردشگری می شود و حمایت مستقیم از فعالان صنعت گردشگری است.

شایان ذکر است، با مصوبه هیات دولت، تاسیسات، تجهیزات و ماشین آلات مربوط به حوزه گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی معاف شدند.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها