رونق بازار مسکن در سال آینده/ سود تسهیلات خرید مسکن کاهش یابد

وزیر سابق مسکن گفت: در صورتی که دولت سیاست‌های پولی، مالی و طرح جامع مسکن را اصلاح کند شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود.

رونق بازار مسکن در سال آینده/ سود تسهیلات خرید مسکن کاهش یابد

وزیر سابق مسکن گفت: در صورتی که دولت سیاست‌های پولی، مالی و طرح جامع مسکن را اصلاح کند شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود.
احمد خرم وزیر سابق مسکن با بیان اینکه دولت تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن را به صورت قطره‌چکانی به متقاضیان پرداخت می‌کند، گفت: دولت با سپرده‌های موجود در بانک‌ها زمین و یا واحد‌های کلنگی خریداری می‌کند و همین امر باعث به هم ریختن وضعیت بازار مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف سود‌های بالای ۴۰ و یا ۵۰ درصدی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: باید برای متقاضیان بخش مسکن تسهیلات با سود‌های بسیار پایین پرداخت کنند تا شاهد خروج رکود از بازار مسکن باشیم.

خرم اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بخش‌های دیگر مشکلات مردم را رفع نمی‌کند، بلکه دولت باید تجدیدنظر اساسی در سیاست‌های پولی و مالی بخش مسکن داشته باشد.

وزیر سابق مسکن با بیان اینکه اگر دولت سیاست‌های پولی و مالی بخش مسکن و همچنین طرح جامع مسکن را به درستی اجرا کند، شاه بهبود وضعیت بازار مسکن خواهیم بود.

وی گفت: در صورتی که تصمیمات اجرایی درستی گرفته نشود، همچنان شاهد کاهش معاملات مسکن و افزایش ۹۱ درصدی قیمت مسکن خواهیم بود و از سوی دیگر دولت باید تسهیلات بانکی را با نرخ سود‌های کمتر از ۱۴ درصد به متقاضیان پرداخت کند.

خرم یادآوری کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان معاملات مسکندر یک سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری داشته و تمام نوسانات ایجاد شده در بخش مسکن ناشی از سیاست‌های نادرست در این بخش بوده است که امیدواریم با اصلاح طرح جامع مسکن بتوانیم این بازار را از رکود موجود خارج کنیم.

وزیر سابق مسکن در پایان گفت: بخش مسکن و حمل و نقل نقش بسیار مؤثری در اقتصاد کشور دارد که دولت باید تمام توان و اولویت برنامه‌های خود را برای بهبود این دو حوزه به کار گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دانیال
    0

    سلام خواهش میکنم وام مسکن اولیو زیاد کنید یکساله منتظریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها