پتروشیمی دیگری در اندیمشک ساخته می‌شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهروندان اندیمشک با شعار وحدت و سازندگی به دنبال توسعه هستند، گفت: پتروشیمی دیگری در اندیمشک اجرایی می‌شود.

پتروشیمی دیگری در اندیمشک ساخته می‌شود

فریدون حسنوند ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات پروژه پتروشیمی کیمیای اندیمشک اظهار کرد: شهرستان اندیمشک به لحاظ شرایط جغرافیایی به گونه‌ای واقع شده که خداوند تمام نعمت را بر آنها تمام کرده است؛ بالارود در پیشانی، سد بختیاری در آینده در شمال این شهر، رودخانه کرخه و دز و دو نیروگاه برق آبی در کنار این شهر، ۱۰ میلیارد مترمکعب ذخیره آبی، یک هزار و ۲۰۰مگاوات تولید برق، بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت تولید روزانه و شبکه ریلی شمال به جنوب از ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی اندیمشک به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه به دلایل مختلف نتوانستیم در بحث اشتغال و توسعه پایدار شهرستان اندیمشک در جایگاه واقعی خودش قرار دهیم، افزود: اینجا همان اندیمشکی است که در زمان دفاع مقدس ۵۴ فروند هواپیما یک ساعت و نیم آن را بمباران کردند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با وحدت به دنبال سازندگی هستیم و حاصل آن در بخش‌های مختلف تولید، اشتغال و چرخش اقتصادی با تلاش و تسریع در حوزه صنعت باید بیش از گذشته نمایان شود.

حسنوند با تأکید بر اینکه روند ساخت نیروگاهی که قبلا کلنگ زنی شده باید تسریع شود، بیان کرد: پیگیری‌های این پروژه از سال گذشته شروع شده و دو سفر به کشور چین در این ارتباط انجام و امروز هم کارشناسان چینی حضور دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه حداقل به ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار ارزی نیاز دارد که برای تأمین آن جلساتی از سوی استاندار با صندوق توسعه ملی برگزار و با توجه به صحبت‌های انجام شده و حمایت دولت مشکلی در زمینه اجرای این پروژه نخواهد بود.

وی، اقدامات انجام شده در زمینه آب، برق و گاز و دیگر زیرساخت‌های این پتروشیمی را مطلوب دانست و افزود: حمایت وزیر کار می تواند نور امیدی برای مردم این شهرستان و کاهش آمار بالای بیکاری جوانان باشد.

حسنوند با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان بسیار بالاست، اضافه کرد: دغدغه اول مردم اندیمشک اشتغال است و هیچ خواسته‌ای به غیر از اشتغال برای آن‌ها اولویت ندارد.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به آغاز پروژه دیگری در حوزه پتروشیمی که سال‌ها از آن می‌گذرد، گفت: برای احداث پتروشیمی دیگر اندیمشک به اعتباری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون دلار نیاز است که در هفته‌های آتی نیز با حضور یک وزیر دیگر، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حسنوند تصریح کرد: در اندیمشک بیمارستان تأمین اجتماعی نداریم ولی حداقل یک کلینیک یا پلی کلینیک جدید در این شهرستان با توجه به نیاز مبرم شهرستان ایجاب شود.

وی با اشاره به اینکه در اندیمشک از روزهای اول بحث مشاغل خانگی جدی گرفته شد و مسئولان ادارات کمیته‌ای با هدف بررسی طرح‌ها در این حوزه تشکیل دادند، عنوان کرد: از وزیر درخواست داریم که حداقل یک هزار وام خوداشتغالی را به اندیمشک اختصاص داده و همچنین اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به عنوان سهم این شهرستان در همین سفر اختصاص یابد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    ایجاد پتروشیمی در اندیمشک خیانت به خود اندیمشکی ها ومناطق پایین دستی اسن زیرا باعث آلوده شدن آب خروجی از پتروشیمی به این مناطق خواهد وباعث افزایش مسمومیت های گوناگون وسرطان بین جمعیت ساکن در این مناطق خواهد شد ، شعار خوبی داده میشود مثل ایجاد اشتغال ، باعث پیشرفت منطقه ، دسترسی به راه آهن سراسری و.... ولی تمام این شعارها ، شعارهای فریبکارانه وچپاولگری میباشد . مردممنطقه باید هوشیار باشند . بهترین محل جهت ایجاد پتروشیمی شهرهایی مثل هندیجان ، دیلم ،گناوه ،بندر ریگ هست که به آبردریا متصل هستند نه مثل آندیمشک که به آب رودخانه که مصرف شرب وکشاورزیرهست وایجاد پتروشیمی در مناطقی همچون آندیمسک باعث نابودی مزارع ومردم خواهد بود وپیشنهاد افراد نادان وسوءاستفادهگر وچپاولگر هست که متاسفانه مردم هم بااین پیشنهادات کلاه سرشان میآید . هوشیاری کارخوب وپسندیده وقابلرپیشرفت است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها