تغییر کاربرد دکمه بیکسبی گلکسی اس ۱۰ امکان‌پذیر است

سامسونگ به کاربران گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ اجازه می‌دهد که از دکمه بیکسبی به‌عنوان میان‌بری برای باز کردن اپلیکیشن‌های موردنظر خود استفاده کنند.

تغییر کاربرد دکمه بیکسبی گلکسی اس ۱۰ امکان‌پذیر است

در رابط کاربری این گوشی‌ها تنظیماتی قرار دارد که انجام چنین کاری را به‌راحتی امکان‌پذیر کرده است. کاربران برای این موضوع، می‌توانند یک یا دو بار فشار بر دکمه بیکسبی را به‌عنوان میان‌بر موردنظر خود انتخاب کنند.

اگر برای هرکدام از این موارد اپلیکیشنی تعیین نکنید، با انجام آن دستیار دیجیتالی بیکسبی فعال می‌شود. این یعنی مثلا اگر برای باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام، میانبر یک بار فشردن بر دکمه بیکسبی را انتخاب کنید، با دو بار فشار بر آن، این دستیار صوتی فعال می‌شود. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که فارغ از این تنظیمات، نگه داشتن این دکمه همواره منجر به فعال شدن این دستیار دیجیتالی می‌شود.

دکمه بیکسبی از جمله مشخصه‌های پرحاشیه جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ محسوب می‌شود و اعتراضات زیادی به همراه داشته است. خوشبختانه با این قابلیت جدید، اگر علاقه‌ی به استفاده از بیکسبی ندارید، به‌راحتی می‌توانید از آن به‌عنوان میان‌بر اپلیکیشن مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید. قبل از گلکسی اس ۱۰، کاربران برای تغییر کاربرد این دکمه به ناچار باید به بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های ثالث روی می‌آوردند.

متاسفانه، این قابلیت هنوز برای گلکسی اس ۹ و نوت ۹ ارائه نشده است که به تازگی اندروید پای و رابط کاربری One UI را دریافت کرده‌اند. امیدواریم سامسونگ هرچه زودتر این قابلیت را برای دیگر گوشی‌های خود عرضه کند.

منبع: دیجی کالا مگ

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها