مشهورترین سارقان حرفه ای زن در جهان

بعضی زنان گاهی دست به کارهایی میزنند که واقعا تعجب آور است, انها گاهی نقشه سرقت هاي بسیار بزرگ را طراحی میکنند. 

مشهورترین سارقان حرفه ای زن در جهان

ستاره کوچک راهزن

درسال 2010 یکسری سرقت هاي زنجیره اي از 10 بانک در لس آنجلس به پلیس گزارش شد. با تحقیقات پلیس مشخص شد که دزد تمامی این بانک ها زنی مشهور به "ستاره کوچک راهزن" است. او در عرض یک هفته, از پنج بانک در لس آنجلس سرقت کرده بود همینطور با سرقت دو بانک تنها در عرض یک روز,

همه ی را حيرت زده کرد. در نخستین مراحل پیگیری پرونده, نیروهای اف بی آی اعتقاد داشتند که این سرقت ها کار یک نفر نبوده و آنها با گروهی طرف هستند که همگان یک شکل رفتار کرده و مثل هم لباس میپوشند علت شان هم این بود که یک نفر قادر نیست در عرض یک روز از دو بانک در دو محل مختلف دزدی کند.

با این فرضیه تعداد زیادی از زنان لس آنجلس با مشخصات 20 تا 28 سال و حدود 60 تا 70 کیلو وزن و قد 150 تا 170 سانتی متر دستگیر شدند که دراین میان ستاره کوچک نیز حضور داشت. پس از بررسی هاي دقیق جرم او ثابت شد. این دزد هنوز پس از هفت سال اسم اصلی خودرا فاش نکرده و به علت ثابت نشدن بعضی از اتهاماتش, دادگاه هنوز رای قطعی خودرا اعلام نکرده است.

سیلوت فیلیز گیلبرت

«سیلوت فیلیز گیلبرت» یکی از مشهور ترین زنان دزد بانک در اوهایو بود که پس از سال‌ها فرار از دست پلیس بالاخره در سن 46 سالگی دستگیر شد. مقامات دادگاه به او لقب «بانوی راهزن کلیسا» را داده بودند, زیرا شاهدان سرقت هاي او میگفتند که سیلوت به خاطر سن و سالش نه تنها شباهتی به سارقان ندارد بلکه درست شبیه به مادربزرگ هایي است که پس از پرستش از کلیسا خارج شده اند.

سیلوت به جرم 12 فقره جنایت و دزدی از نوع دوم و 12 فقره دزدی بانک از نوع سوم دستگیر شد و به زندان انداخت شد. او تمام این سرقت ها را بین سال هاي 2006 تا 2010 انجام داده و هر بار توانسته بود به طرز ماهرانه اي از دست پلیس فرار کند. بیشتر سرقت هاي او از بانک بوده ودر هر کدام از این دزدی ها باعث مجروح شدن چند نفر شد. سلیوت به تحمل 15 سال حبس محکوم شد.

ملکه راهزنان

«فولان دوی» که بعد ها به اسم ملکه راهزنان مشهور شد یکی از مشهور ترین زنان تبهکار و دزد هند و حتی دنیاست. فولان درخانواده اي بسیار فقیر در اوتارپرادش به جهان آمد و زمان کودکی سختی را پشت سر گذاشت. او در ازدواج هم پیروز نبود و به خاطر فقر وادار شد در نوجوانی با مردی خشن و ستمگر ازدواج کند

اما به خاطر اختلاف نظرهایی که با خانواده خودش داشت و همینطور همسری که هرروز وی را تا حد مرگ کتک می زد, از منزل به کوهستان فرار کرده و به گروهی از راهزنان پناه برد و پس از مدتی عضوی از آنها شد. در آن زمان, او تنها زن گروه بود اما شجاعتی که از خودش نشان می داد تمام مردان را حيرت زده کرد.

فولان به سرعت تیراندازی را یاد گرفته و خیلی کم پیش می آمد که تیرش به خطا برود. پس از کشته شدن رییس گروه به دست یکی از افرادش, فولان بعنوان جانشین انتخاب شد. وقتی فولان چنین قدرتی به دست آورد, به همراه افرادش به دهکده اي که شوهرش زندگی میکرد حمله کرده و با ضربات چاقو وی را به شدت مجروح کرد

با این‌که شوهر فولان دراین حادثه, جان خودرا از دست نداد اما جای ضربات چاقو برای همیشه روی شکمش باقی ماند. با آن که شوهر فولان مرد کارخانه داری با ده ها کارگر بود اما به خاطر ترس از حمله دوباره راهزنان, بیشتر کارگران کارخانه اش کارشان را رها کرده و او برای همیشه تنها مانده ودر فقر جان داد.

ازآن به بعد کار اصلی ملکه راهزنان, تاراج و چپاول دهکده هایي بود که مردمی از طبقه مرفه تر داشت. او حتی کودکان این خانواده ها را ربوده و از آنها تقاضای پول هاي هنگفت میکرد و سپس بخش اعظمی از آنها رابه خانواده هاي فقیر کمک میکرد. پس از مدتی شری رام لالا رام از افراد مورد اعتماد رییس سابق,

از زندان آزاد شده و متوجه شدند رییس شان بابو گوجار کشته شده و فولان باعث آن بوده است. پس ازآن گروهی از تبهکاران را تشکیل داده و به مبارزه با فولان و گروهش برخاستند. دراین میان عده زیادی از افراد فولان نیز به انها پیوستند.فولان به همراه گروه خود به گروه مقابل حمله کرده و 22 نفرشان رابه قتل رساندند,

پس ازآن بود که فولان وادار به فرار شد و به دهکده اي کوچک پناه برد. دراین زمان پلیس هند تحقیقات گسترده اي را برای یافتن کسانی که چنین قتل عامی به راه انداخته بودند شروع کرد.دو سال بعد از این ماجرا, پلیس پیروز به دستگیری فولان شد. روز دستگیری فولان, 10 هزار نفر از مردم برای تماشا جمع شده بودند

و 300 پلیس تلاش کردند تا وی را بدون درگیری دستگیر کنند. درسال 1983, فولان به جرم قتل 48 نفر, تاراج و چپاول, آتش سوزی هاي عمدی و کودک ربایی به خاطر پول دستگیر شد و 11 سال به زندان افتاد پس ازآن وکیلی توانست از راه هاي مختلف وی را تبرئه کرده و او آزاد شود.

درسال 1994 فولان حتی باوجود جرم هایي که مرتکب شده بود برای نمایندگی مجلس نامزد شد و حتی دو بار نیز انتخاب شد. در 25 جولای 2001 فولان توسط دو مرد که چهره هاي خودرا با ماسک پوشانده بودند کشته شد. این دو مرد پنج گلوله به فولان شلیک کردند. سه گلوله به سر و دو گلوله به بدنش.

او به سرعت به نزدیک ترین بیمارستان رسانده شد اما قبل از رسیدن به بیمارستان جان خودرا از دست داد. پس از مدتی مشخص شد که یکی از ضاربان فولان, از کسانی است که از قتل عام خونین صورت گرفته توسط فولان جان سالم به در برده بود. این مرد دستگیر شده و به حبس ابد محکوم شد. فیلم ملکه راهزنان از زندگی فولان ساخته شده است.

معروفترین دزد جواهرات

«دوریس پاین» یکی از سرشناس ترین سارقان بانک به خصوص جواهراتی بود که در بانک از انها نگه داری می شد. او خیلی آسان به قسمت صندوق امانات رفته, با مهارت ناب در آنها را باز می‌کرد و جواهرات رابه سرقت میبرد. دوریس هرگز تمام جواهرات را بر نمی داشت تا صاحب آن متوجه کمبود جواهرات نشود,

بهمین روش او توانست 50 سال به اینکار خود ادامه دهد. دراین مدت چندین بار توسط پلیس دستگیر شد اما به علت ثابت نشدن اتهاماتش دوباره وی را آزاد کردند. دوریس که درخانواده اي تبهکار به جهان آمده و بزرگ شده و حتی با مردی تبهکار نیز ازدواج کرده بود, شش دهه به سرقت هاي خود ادامه داد. حکايت سرقت هاي او آنقدر جذاب بود که حتی فیلم مستندی به اسم «زندگی و خلاف هاي دوریس پاین» نیز ازآن ساخته شد.

او دزدی هاي خودرا از فروشگاه هاي کوچک شروع کرده و سپس به دزدی جواهرات و بانک ها رسید. این زن تبهکار جای ثابتی برای دزدی نداشت از انگلیس و فرانسه گرفته تا ایتالیا و موناکو و حتی ژاپن. دوریس از مرکز جواهرات پیتسبرگ پنسیلوانیا الماسی به ارزش 22 هزار دلار سرقت کرد.

زمانی که دوریس 75 سال داشت و بارها به خاطر سرقت هایي که انجام داده بود, به زندان رفته بود گفت: «دیگر از اینکار خسته شده و نمیخواهد به زندگی گذشته اش بازگردد.» اما این طور که مشخص بود ترک عادت هاي قدیمی غیرممکن است. درسال 2011 و زمانی که دوریس 80 سال داشت, پس از ربودن یک انگشتر الماس یک قیراطی به پنج سال حبس محکوم شد.

یکی از ماموران بانک هنگامیکه دوریس نیت خروج داشت به او مشکوک شد و پس از جست و جوی لباس هایش, انگشتر را در لایه هاي مخفیانه کت او پیدا کرد. بار دیگر دوریس در اکتبر 2015 جواهری گرانبها را در مرکز خرید آتلانتا دید و نتوانست از سرقت آن صرف نظر کند.

در حالیکه دیگر چهره دوریس برای بیشتر مردم شناخته شده بود او وارد فروشگاه کریستین دور شد در حالی‌که ماموران امنیتی وی را از طریق دوربین هاي مدار بسته تحت نظر داشتند اما دوریس به سهولت به یکی از قفسه ها نزدیک شده و یک جفت گوشواره به ارزش 690 دلار را برداشت ودر جیبش گذاشت. او هنوز از مرکز خرید خارج نشده بود که توسط پلیس دستگیر شد.

حتی در زمان دستگیری انگشتری به ارزش 22 هزار و 500 دلار در انگشت دوریس بود که از جواهرفروشی ال پاسئو در لس آنجلس به سرقت برده بود. با این حال او ادعا داشت که این انگشتر را خودش خریداری کرده که با ثابت نکردن ادعایش دزدی بودن انگشتر نیز ثابت شد. او تا حالا جواهرات کوچک بسیاری

را از جواهرفروشی هاي بزرگ ربوده بود که به خاطر سرعت عمل در انجام کار حتی دوربین هاي مدار بسته هم نتوانسته بودند از تعداد زیادی از سرقت هایش فیلم بگیرند. او در اینکار تبحر زیادی داشت و کسی به او مشکوک نمی شد.

سارقی که سیاستمدار شد

سیما پریهر یکیدیگر از سرشناس ترین سارقان هندی سابق و یکی از سیاستمداران امروز هند است. او ادعا میکند که فولان دوی همیشه الگوی او در زندگی بوده است. سیما نیز مثل فولان درخانواده اي فقیر به جهان آمد و زمانی که 13 سال داشت از دهکده اي که زندگی میکردند,

توسط یک گروه از راهزنان ربوده شد. سه سال پس ازآن وادار شد با یکی از همان راهزنان به اسم نیربهای ازدواج کند. تا آن زمان, انها در جنگل ها و در میان درختان پنهان شده و اموال کسانی را تاراج می‌کردند که نیت عبور از این مسیر را داشتند تا این‌که همسرش دریک درگیری کشته شده و او رییس گروه شد.

سیما به راهزنی در جنگل خاتمه داد و پس ازآن دستبرد به منزل ها شروع شد. این زن بي رحم در دورانی که سردسته گروه بود 70 نفر رابه قتل رسانده, 200 نفر را ربوده و از 30 منزل سرقت کرد. در جولای 2000 پس از 18 سال راهزنی و سرقت, سیما بالاخره توسط پلیس دستگیر و به 29 سال حبس محکوم شد, درسال 2006 او با پشتیبانی از یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس توانست وی را وادار کند تا به تبرئه اش کمک کرده و او آزاد شود. به غیر از آزادی حتی پیروز شد سال بعد خودش هم کاندیدای نمایندگی شده و حتی انتخاب شود.

با این‌که همه ی مردم از خلاف ها و حبس او به خوبی اطلاع داشتند اما پس از آزادی بازهم توانست در میان مردم محبوبیتی به دست بیاورد. او همان‌ گونه در میان دار و دسته هاي راهزنان از مقام بالایی برخوردار است و تعداد زیادی از آنها هنوز سعی می‌کنند از روشهای او الگوبرداری کنند. با این‌که مردان هندی از داشتن رییس زن بیزار هستند اما سیما این قانون را شکست.

منبع: پارس ناز

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها