وقوع ۲۵ فقره قتل در استان زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان به وقوع قتل در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۲۵ فقره قتل در استان زنجان رخ ‌داده است و در وقوع قتل نسبت به میانگین کشور وضعیت خوبی نداریم.

وقوع ۲۵ فقره قتل در استان زنجان

سردار رحیم جهانبخش صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، به مرکز مشاوره آرامش ناجا اشاره کرد و افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۴۳۰۰ نفر به «مرکز آرامش» ناجا مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۳۰۰ فقره معادل ۷۶ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

وی با بیان اینکه مشاوره‌ها در موضوعات حقوقی، اجتماعی و روان‌سنجی است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در راستای حل ‌و فصل مشکلات مردم، «مرکز مشاوره آرامش» را راه‌اندازی کرده است.

جهانبخش به آمار وقوع قتل در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه طی ۱۰ ماهه امسال ۲۵ فقره قتل در استان زنجان رخ‌ داده و این استان در وقوع قتل نسبت به سطح کشور وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: با همکاری و مشارکت مردم و تخصصی شدن پلیس استان زنجان، امسال هیچ‌گونه جرایم خشن همچون گروگان‌گیری و سرقت از بانک در استان رخ نداده است.

فرمانده انتظامی استان، زنجان را جزو استان‌های امن کشور اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری مردم، امنیت خوبی در استان حاکم است.

جهانبخش به اجرای فرضیه امر به معروف در حوزه حجاب و عفاف در استان زنجان اشاره کرد و افزود: تنها نیروی انتظامی متولی این امر نیست و باید همه دستگاه‌های فرهنگی در امر ارتقای حجاب و عفاف در جامعه برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها در امر تعمیق حجاب و عفاف بسیار مؤثر هستند، بنابراین حجاب و عفاف ابتدا به ساکن باید در خانواده‌ها نهادینه شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها