رونمایی پرتاب موشک از زیردریایی به شناورهای سطح در رزمایش ولایت۹۷

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای نخستین بار پرتاب موشک از زیردریایی به سطح در رزمایش ولایت ۹۷ مورد آزمایش جدی قرار خواهد گرفت.

رونمایی پرتاب موشک از زیردریایی به شناورهای سطح در رزمایش ولایت۹۷

امیر دریادار حسین خانزادی پیش ازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران که بر روی عرشه ناو لارک در منطقه یکم نداجا حضور داشت، بیان داشت: رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ در وسعت ۲ میلیون متر مربع از تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند و دریایی عمان در ۴ فاز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش بخشی از توانمندی های دفاعی و رزمی نیروی دریایی ارتش در عرصه ملی و بین المللی با دو هدف اینکه مردم ایران سطح توانمندی و آمادگی نیروی دریایی ارتش را در مقابله با هر تهدیدی در منطقه بدانند و نمایش آمادگی به بیرون بخشی از بازدارندگی دفاعی را ایجاد و تقویت می کند تا دشمنان مرتکب یک خطای راهبردی نشوند.

امیردریادار خانزادی با تاکید بر اینکه این آمادگی و توانمندی در زمان خاص به دشمنان ضربه خواهد زد، اظهارداشت: تمامی ناوگان هایی که در رزمایش حضور دارند برای نشان دادن توانمندی خود در رژه دریایی شرکت خواهند کرد. در فاز نمایش قدرت انواع پرتاب ها تمرین خواهد شد و موشک ها از ساحل به دریابه سطح اهداف سطحی شناور متحرک پرتاب خواهد شد.

وی ابرازداشت: پرتاب موشک از روی یگان های موشک انداز، ناوشکن ها در بردهای مختلف انجام خواهد شد. برای نخستین بار پرتاب موشک از زیردریایی در منطقه تمرین به مورد اجرا در خواهد آمد.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، پرتاب هواپیمای بدون سرنشین و نشست و برخاست بالگرد هم از روی عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی سهند انجام می شود و بخشی از قابلیت دفاعی این ناوشکن را به نمایش خواهد گذاشت. زمانیکه ناوشکن بتواند بالگرد ضد سطحی و ضد زیرسطحی را با خود ببرد به این معنا است که می تواند در مسافت های دورتر اهداف را شناسایی و درگیر شود.

توان نظامی نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت منطقه با همکاری کشورهای همسایه

امیردریادار خانزادی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اهداف اصلی رزمایش ولایت ۹۷، بیان داشت: این رزمایش با هدف ارزیابی توانمندی های ارتش در حوزه دریا، نمایش قدرت و پرتاب تسلیحات نظامی، افزایش مهارت نیروی انسانی برگزار می شود.

وی افزود: هدف مهم دیگر این رزمایش به نوعی میزان آمادگی و مسئولیت پذیری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تعهدات در موضوع برقراری امنیت در مناطق دریایی به نمایش خواهیم گذاشت و به کشورهای دوست و همسایه برای دستیابی به آب های آزاد این امنیت را ارائه می کنیم.

شرکت ایران در رزمایش مشترک کشورهای اقیانوس هند در آبهای بین المللی

فرمانده نیروی دریایی ارتش، در پاسخ به این سئوال مهر که مهمترین دستاورد اجلاس آیونز در ایران چه بود، تصریح کرد: کارگاه امنیت دریایی کشورهای اقیانوس هند به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس برگزار شد، این کارگروه طی سه روز برگزار شد و یکی از مهمترین دستاوردهای آن توافق برای انجام یک رزمایش تاکتیکی مقابله با دزدی دریایی در سال آینده است که امیدواریم آمادگی آن در نیمه اول سال انجام شود و نیمه دوم سال ۹۸ برگزار می شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال مهر در مورد برقراری امنیت در خلیج فارس، دریایی عمان و خلیج عدن بیان داشت: در منطقه خیلج فارس نیروی دریایی سپاه حضور معنادار و پررنگی را دارند و امنیت خلیج فارس کاملا برقرار است.

امیردریادار خانزادی تصریح کرد: امنیت خوب و پایداری در تنگه هرمز وجود دارد. امنیت تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برقرار شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و معتقدیم ارزش تنگه ها به باز بودن آنهاست و تمام تلاشمان را می کنیم تنگه هرمز کارکرد خودش را متناسب با منافع جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: در منطقه شمال اقیانوس هند دریایی عمان و خلیج عدن ناوگروه شصتم در حال دریانوردی است علاوه بر این ناوگروه آموزشی در منطقه هند حضور دارند و از بنادر کشور هند بازدید خواهد کرد و در مجموعه امنیت معنادار و پایداری با حضور شبانه روزی نیروی دریایی ارتش در منطقه برقرار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد پرتاب موشک از زیردریایی به سطح، بیان داشت: برای نخستین بار است که این تسلیحات نظامی مورد آزمایش جدی قرار می گیرد و می تونیم مناطق دریایی را برای دشمن به هر شکلی ناایمن کنیم.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها