‌شرایط کشور برای اجرای طرح استانی شدن انتخابات فراهم نیست

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط موجود در کشور برای استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مناسب نیست.

‌شرایط کشور برای اجرای طرح استانی شدن انتخابات فراهم نیست

علی کاظمی با اشاره به استانی شدن انتخابات اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دارای معایب و محاسن مختلفی است که براساس این معایب و محاسن و شرایط موجود در جامعه باید تصمیم مناسب گرفته شود.

وی با اشاره به یکی از محاسنی که انتخابات استانی افزود: شخص کاندیدا برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شناخته‌تر و این آشنایی در شناخت و تحلیل قوی‌تر مسائل کشور، کلان ملی، منطقه‌ای و استانی تأثیر بیشتری دارد و شخص شناخته شده می‌تواند در این مسائل بهتر و قوی‌تر وارد شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح سبب ایجاد پشتوانه محکم برای نماینده مجلس می‌شود، بیان کرد: وقتی شخصی به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی وارد صحن علنی می‌شود به تناسب استان‌ها دارای پشتوانه رأی بیشتر و قوی‌تری خواهد بود.

کاظمی خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات، فرد انتخاب شده با تعداد آرای بسیار بالا به مجلس راه می‌یابد و این مسئله اقتدار یک نماینده را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به دموکراسی بودن نظام و مردم سالاری انقلاب اسلامی گفت: نقش تشکل‌ها و احزاب در کشور بسیار مهم است که با استانی شدن انتخابات شاید بتوانیم به سمت تحزب نیز پیش برویم.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث تحزب در کشور آنچنان که باید، نیست، ادامه داد: مواردی تحت عنوان حزب و جبهه و جریان داریم اما هنوز در بحث احزاب در کشور شاهد کارکرد خوبی نیستیم.

کاظمی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی معایبی نیز دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در سطح استان اقشار پایین، روستاهای کوچک و مناطق محرومی وجود دارند که مدیران اجرایی و مسئولان پاسخگوی تمام نیازها و مشکلات آن‌ها نیستند و آن‌ها برای حل مشکلات خود به نمایندگان حوزه مربوطه مراجعه و از آن‌ها درخواست رفع مشکلات را دارند.

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با استانی شدن انتخابات توجه به اقشار پایین و مناطق روستایی و محروم استان کمتر و دسترسی آن‌ها به نماینده خود در جهت رفع مشکلات و مراجعه به آن‌ها سخت می‌شود.

مصوبه کمیسیون شوراها برای برگزاری انتخابات استانی مجلس "استانی شدن انتخابات باعث افزایش شکاف‌های قومی و مذهبی می‌شود" رضایی: استانی‌شدن انتخابات ورود پول کثیف به انتخابات را افزایش می‌دهد

وی افزود: در این صورت این مناطق احساس دیده نشدن و عدم توجه مسئولان را دارند که این موضوع می‌تواند در مشارکت آن‌ها در انتخابات نقش داشته باشد.

کاظمی با اشاره به استانی شدن انتخابات و مشارکت مردم در انتخابات گفت: اگر این طرح تأیید و اجرا شود مردم مناطق محروم و اقشار پایین به دلیل عدم دسترسی کافی به نماینده خود و کاهش توجه نماینده به آن مناطق در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نمی‌کنند و حضور آن‌ها در رأی‌گیری کم‌رنگ می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش حضور مردم در انتخابات ضعف بزرگی را در کشور ایجاد می‌کند، افزود: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و انتخابات یک نوع انسجام، شعار و عمل در مقابل دشمنان است.

وی بیان کرد: آن‌ها با مشارکت خود در انتخابات ثابت می‌کنند که پای انقلاب خود ایستاده‌اند، از نظام خود حمایت و پشتوانه قوی به نظام را تأیید می‌کنند بنابراین باید تلاش کنیم که این اقدام بزرگ و مهم در سطح کشور و استان‌ها همچنان پایدار و مستحکم باقی بماند.

کاظمی با بیان اینکه انتخابات استانی، برهم زدن حوزه‌های استان را نیز به همراه دارد، گفت: در استان چهارمحال و بختیاری 4 حوزه شهرکرد، بن و سامان، بروجن، اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان و لردگان وجود دارد که باید از هر حوزه یک نماینده به مجلس راه یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و پیگیری نیازهای مردم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر حوزه در حال حاضر استانی شدن انتخابات مناسب نیست و شرایط مناسب برای این اقدام در کشور و استان‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: این طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح و صحبت‌هایی شد که با توجه به اینکه دولت نیز نظرات خود را ارائه و پیشنهادات متفاوتی از سمت نمایندگان استان‌ها مطرح شد تمام این موارد باید تجمیع و بعد از بررسی نتیجه کلی اعلام شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها