نتیجه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جهموری آمریکا اعلام می‌شود

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد، دادستان کل آمریکا احتمالاً تا هفته آینده پایان تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جهموری آمریکا را اعلام خواهد کرد

نتیجه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جهموری آمریکا اعلام می‌شود

بر اساس این گزارش، دادستان کل آمریکا سپس خلاصه‌ای از گزارش محرمانه مولر را به کنگره تقدیم خواهد کرد.

سی‌ان‌ان گزارش داد، مشخص نیست مدت‌زمان تهیه گزارش وزارت دادگستری از تحقیقات مولر و تحویل آن به کنگره چقدر طول بکشد.

پس از اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی از سوی ترامپ، راد روزنستین، معاون دادستان کل، رابرت مولرِ جمهوری‌خواه را مسئول پرونده روسیه کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مدت بارها به رابرت مولر حمله کرده و گفته که وی در این پرونده جانبدارانه عمل می‌کند.

پل منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ پس از تحقیقات مولر به اتهام کلاهبرداری در انتظار حکم است. وی به اتهامات خود اقرار کرده است.

مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ با اقرار به کلاهبرداری و تخلف مالی در انتخابات به زندان محکوم شد. ریک گیتس، یکی از اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ به کلاهبرداری و دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی اعتراف کرد. مایکل فلن، مشاور سابق امنیت ملی با اقرار به دروغ‌گویی به اف بی‌آی منتظر صدور حکم است.

الکس فان در زوات، وکیل هلندی با اقرار به دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی به زندان محکوم شد. جورج پاپادوپولوس، مشاور سابق انتخاباتی ترامپ با اقرار به دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی به زندان محکوم شد. ریچارد پیندو، برنامه‌نویس رایانه‌ای نیز با اقرار به سرقت هویت، به زندان محکوم شد. دونالد ترامپ کوچک و کوشنر، داماد ترامپ به ارتباط با روس‌ها در دوران انتخابات اذعان کرده‌اند.

راجر استون از نزدیکان و معتمدان دونالد ترامپ از سوی مولر متهم شده که ایمیل‌های هک شده حزب دموکرات را به ویکی‌لیکس رسانده است. جف سشنز، دادستان سابق هم پی‌شتر اذعان کرده بود که با روس‌ها ملاقات داشته است.

دونالد ترامپ هرگونه تبانی با روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را رد می‌کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها