تحریم‌های آمریکا را قبول نداریم/امضای تفاهمنامه بامنطقه آزاداروند

سفیر اتریش در ایران گفت: تحریم های یک بعدی و یک جانبه ایالات متحده را رد می کنیم و قبول نداریم.

تحریم‌های آمریکا را قبول نداریم/امضای تفاهمنامه بامنطقه آزاداروند

اشتفان شلتس عصر امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه آثار تجسمی و معماری اتریش در محل موزه هنرهای معاصر آبادان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتریش تنها کشور اروپایی در ایران است که یک انجمن فرهنگی فعال در این کشور دارد، اظهار کرد: رئیس جمهور ایران هفت ماه پیش در سفر به اروپا سفری به اتریش داشت و از ما خواست تا ایران را فراتر از مرزهای تهران ببینیم و با سایر استان های ایران هم مراوده داشته باشیم که یکی از دلایل عمده ما در سفر به این منطقه اجابت همین درخواست بود.

وی افزود: کاملا آگاه هستیم که ایران از ظرفیت های بالقوه بسیار فراوانی برخوردار است؛ اتریش به دلیل این ظرفیت ها ۷۰۰ سال بدون وقفه با ایران تعاملات گسترده ای دارد.

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: آنچه که همه ما را به صورت واحد در کنار هم قرار می دهد آن است که همه ما این تحریم های یک بعدی و یک جانبه ایالات متحده را رد می کنیم و قبول نداریم اما متاسفانه این تحریم ها یک واقعیت هستند؛ بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم و هر چه بیشتر تعامل و همکاری های فرهنگی خود را گسترش دهیم تا این ارتباطات حفظ شود.

وی، درباره تاثیر برپایی چنین نمایشگاه هایی در روابط فرهنگی میان دو کشور ایران و اتریش گفت: برگزاری چنین مراسم های فرهنگی گامی رو به جلو برای توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور است از این رو رئیس بخش بازرگانی سفارت نیز ما را در این سفر همراه می کند تا راه های همکاری را بررسی کند و یقین داریم به زودی کانال ها و راه های نقل و انتقال مالی باز خواهند شد.

اشتفان شلتس اظهار کرد: منتظر و مترصد فرصت برای توسعه همکاری ها با ایران هستیم و تاکید داریم که این برنامه نخستین برنامه از اتریش در اینجا نباشد و ما اکران فیلم و موسیقی اتریشی و برپایی نمایشگاهی دیگر را برای برپایی در منطقه آزاد اروند مد نظر داریم.

سفیر اتریش در ایران گفت: در ملاقاتی که امروز صبح با استاندار خوزستان داشتم از وی خواستم تا یک بازدید از منطقه آزاد اروند داشته باشم که در پی موافقت وی فردا یک بازدید کامل از بخش های مختلف منطقه آزاد اروند انجام ضمن آنکه نشستی را نیز با مدیرعامل این سازمان خواهم داشت. به طور حتم تفاهم نامه های همکاری مختلفی را با منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از دلائل حضور در این منطقه، به امضا خواهد رسید.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها