انتقال غیرنظامیان از آخرین پایگاه داعش/هلاکت سرکرده داعش در عملیات ائتلاف آمریکا

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد این نیروها توسط ده‌ها کامیون غیر نظامیان را از آخرین پناهگاه داعش در باغوز خارج کرده‌اند.

انتقال غیرنظامیان از آخرین پایگاه داعش/هلاکت سرکرده داعش در عملیات ائتلاف آمریکا

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که که امروز (چهارشنبه) ده‌ها کامیون حامل غیرنظامیان از آخرین پناهگاه داعش در روستای باغوز واقع در شمال شرق سوریه خارج شدند.

کردهای سوریه اخیرا اعلام کرده بودند که جدا کردن غیرنظامیان از عناصر داعش در باغوز یک گام پر اهمیت برای تسلط کامل بر این منطقه است.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف نیز با انتشار یک نوار ویدیوئی اعلام کرد که کامیون‌های وابسته به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از طریق مرزهای عراق برای خارج کردن عناصر داعش و خانواده‌های آنها وارد سوریه شدند.

این سازمان همچنین از کشته شدن یکی از سرکرده‌های امنیتی داعش در جریان عملیات هلی برن ائتلاف بین‌المللی در دیرالزور خبر داد.

طبق این گزارش، نیروهای ائتلاف آمریکا با انجام یک عملیات هلی برن در روستای "الحلوة" واقع در شرق استان دیرالزور یکی از سرکرده‌های بارز داعش را به هلاکت رساندند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هویت این سرکرده گروه تروریستی داعش را فاش نکرد و تاکید کرد که وی تابعیتی عراقی دارد.

عملیات نیروهای ائتلاف بین‌المللی با عملیات زمینی نیروهای سوریه دموکراتیک در مناطق تحت کنترل داعش همراه بود که این عملیات به درگیری میان نیروها قصد و عناصر تروریستی انجامید.

درگیری‌ها میان نیروهای کرد در نزدیکی یک میدان گاز در حومه دیرالزور دست‌کم باعث کشته شدن دو عراقی شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟