کاهش وزن فوری با نوشیدن این نوشیدنی

قهوه سبز در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد.

کاهش وزن فوری با نوشیدن این نوشیدنی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که حتما باید صبح خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز کنید، خبرهای خوبی برایتان داریم. قهوه علاوه بر آنکه انرژی لازم برای انجام فعالیت های صبحگاهی را تامین می کند، با کاهش اشتها و بالا بردن متابولیسم بدن، در کاهش وزن نیز موثر است.

متخصصین تغذیه توصیه می کنند برای آنکه قهوه بیشترین اثر خود را در کاهش وزن بگذارد، بهتر است در اوایل صبح نوشیده شود. این نوشیدنی حاوی کلروژنیک اسید است که جذب کربوهیدارت را کاهش داده و سبب چربی سوزی بیشتر می شود. با این حال بیش از یک تا دو فنجان قهوه در صبح ننوشید. زیرا ممکن است بدن به واسطه نوشیدن قهوه زیاد در مقابل چربی سوزی مقاومت نشان دهد.

طبق مطالعه ای که در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شد، پس از بررسی رژیم غذایی بیش از ۹۳۰۰۰ نفر، مشخص شد افرادی که به صورت متعادل قهوه مصرف می کنند، خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع دو در آنها کمتر است. توجه داشته باشید که منظور از قهوه ای که باعث کاهش وزن می شود، قهوه بدون شکر و با شیر اندک است؛ در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت. قهوه با شرایط گفته شده در کاهش وزن موثر است اما بعضی انواع آن مثل قهوه سبز، به قهوه چربی سوز معروف هستند که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

درباره قهوه سبز بیشتر بدانیم

قهوه سبز همان دانه های قهوه هستند که هنوز برشته و پردازش نشده اند، به همین دلیل رنگ و عطر متفاوتی دارند. این دانه های قهوه به واسطه حرارت ندیدن، حاوی مقادیر بالایی از اسید کلروژنیک بوده و کافیئن آن از قهوه سیاه کمتر می باشد. تحقیقات نشان می دهد که اسید کلروژنیک، تجمع چربی احشائی را مهار می کند؛ دارای خواص ضدالتهابی و قلبی - عروقی بوده و میزان حساسیت انسولین را افزایش می دهد.

بالا رفتن حساسیت انسولین بدن، موجب کاهش قند خون شده و به دنبال آن سوخت چربی افزایش می یابد. به علاوه می تواند عملکرد هورمون های مرتبط با چاقی را نرمال نماید. برای مصرف قهوه سبز از شکر یا شیرین کننده های مصنوعی استفاده نکنید. اگر از این نوشیدنی لذت می برید، می توانید سایر مواد دیگر را برای کاهش وزن سریع خود به آن اضافه کنید.

قهوه سبز با برگ نعنا

برگ نعنا را به فنجان قهوه سبز اضافه کنید. اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه باقی بماند و سپس میل نمایید. نعنا دارای خواص کاهش وزن بوده و به سم زدایی کبد کمک می کند.

قهوه سبز با دارچین

یک قاشق دارچین را به یک فنجان آب اضافه کنید. بگذارید به مدت یک شب باقی بماند و صبح روز بعد برای درست کردن قهوه سبز از این آب استفاده نمایید. دارچین به تنظیم قند خون کمک می کند. حساسیت انسولین را بهبود بخشیده و کلسترول LDL را کاهش می دهد. همچنین خواص ضد التهابی دارد.

قهوه سبز با زنجبیل

هنگام دم کردن قهوه سبز، یک قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه باقی بماند و سپس میل نمایید. زنجبیل حاوی گینجرول gingerol است که اثر حرارتی بر روی بدن دارد. همچنین میزان حساسیت انسولین را افزایش می دهد.

قهوه سبز با زردچوبه

این ترکیب ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما عملکرد خوبی دارد. ½ قاشق چایخوری زردچوبه را به قهوه خود اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۳ دقیقه باقی بماند و سپس میل نمایید. زردچوبه با افزایش متابولیسم چربی به کاهش وزن کمک می کند. افزایش حساسیت انسولین و کاهش التهاب، از دیگر خواص مفید آن هستند.

مزایا و معایب مصرف قهوه سبز

زیاده روی در مصرف هر چیز می تواند خطرناک باشد. بنابراین مصرف قهوه سبز را به ۳ فنجان در روز محدود کنید. نوشیدن فنجان های اضافی نتیجه ای سریعتر برای کاهش وزن نخواهد داشت. حتی ممکن است بدن نسبت به چربی سوزی مقاومت نشان دهد. دُز توصیه شدۀ اسید کلروژنیک برای کاهش وزن، ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز است.

از جمله خواص مفید قهوه سبز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متابولیسم بدن را افزایش داده و موجب چربی سوزی می شود. گردش خون را بهبود بخشیده و به سم زدایی کبد کمک می کند. بهبود عملکرد مغز را در طول روز به دنبال دارد. سطح کلسترول بدن را کاهش داده و قند خون را تنظیم می کند. نوشیدن قهوه سبز موجب سیری کاذب شده و میل به خوردن غذای اضافی را از بین می برد.

از آنجا که قهوه سبز حاوی مقادیری از کافئین است (کمتر از قهوه سیاه)، زیاده روی در مصرف آن، عوارض جانبی مصرف کافئین را به دنبال دارد که عبارتند از:

حالت تهوع

سردرد

بیخوابی

سوء هاضمه

افزایش ضربان قلب

تکرر ادرار

خستگی و ضعف بدن

اضطراب

از دست دادن کلسیم و منیزیم

شنیدن صدای زنگ

همچنین می تواند عملکرد داروهای ضد افسردگی، دیابت و فشار خون را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه سبز

هنگام صبح، قبل یا بعد از ورزش

هنگام صبح همراه با صبحانه

قبل از صرف ناهار

عصر، همراه با یک میان وعده سالم

نکته مهم : از نوشیدن قهوه سبز بلافاصله پس از غذا اجتناب کنید.

منبع: رکنا

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها