بسیاری از آسیب‌های اجتماعی درهشترود معلول اعتیادبه موادمخدر هستند

فرماندار هشترود گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در هشترود معلول اعتیاد به مواد مخدر هستند.

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی درهشترود معلول اعتیادبه موادمخدر هستند

امین امینیان صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان هشترود گفت: تمام دستگاه های عضو موظف به ارائه برنامه عملیاتی برای مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۸ هستند.

وی ادامه داد: موادمخدر در اولویت اول مبارزه با آسیب های اجتماعی در سیاست های ابلاغ شده از طرف رهبر معظم انقلاب است که در قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده در عرض ۵ سال میزان ابتلا و مصرف، ۲۵ درصد کاهش یابد و تنها آسیب اجتماعی بوده که سند ملی برای آن تدوین شده است.

وی گفت: به همین منظور ما نیز در سطح شهرستان تمامی دستگاه ها را موظف به ارائه سند شهرستانی برای مقابله و مبارزه با موادمخدر کرده ایم که از دستگاه های عضو به جز سپاه ناحیه شهرستان و دادگستری تمامی دستگاه ها برنامه خود را تا پایان برنامه ششم توسعه ارائه کرده اند.

امینیان با بیان اینکه عدم کنترل آسیب‌های اجتماعی ما را دچار مشکل بسیاری خواهد کرد ادامه داد: فرهنگ زیربنای توسعه یک منطقه و کشور بوده و لازمه حل مشکلات اقتصادی حل مشکلات در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. مسائل زنجیروار به هم وابسته هستند و مشکلات بصورت جداگانه و جزیره ای حل نخواهند شد از این رو لازم است احساس مسئولیت اجتماعی و همگانی در برابر مبارزه با موادمخدر داشته باشیم.

وی ابراز داشت: لازم است به عنوان یک وظیفه مشترک همگانی مردم، گروه‌های مرجع در کنار دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به صحنه آمده و سند شهرستانی مبارزه با مواد مخدر را نقشه راه خود سازند تا در سال ۹۸ شاهد برداشته شدن گام های عملی در کاهش تقاضا و عرضه موادمخدر در شهرستان باشیم.

وی در ادامه به سه حوزه پیش‌گیری، مقابله با عرضه، درمان و بازتوانی در مبارزه با این آسیب اجتماعی تاکید کرد و افزود: توجه بیشتر باید در حوزه پیشگیری باشد چرا که امکان درمان یک فرد معتاد ۱۰ الی ۱۵ درصد است و علی‌رغم تلاش شبانه‌ روزی که توسط نیروی‌های نظامی و انتظامی در امر مقابله صورت می گیرد، همچنان بدلیل سود کلان و وسوسه انگیز قاچاق مواد مخدر و همچنین بدلیل سهولت دسترسی به پیش سازها برای ساخت مواد مخدر صنعتی و شیمیایی مشکلات فراوانی در مقابله با عرضه مواد مخدر وجود دارد بنابراین بیشترین هزینه ها باید در حوزه پیشگیری باشد و این مسئله نیازمند آگاهی دادن، آموزش و افزایش شناخت افراد است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها