یکی از مدیران سازمان میراث فرهنگی با نامه دادستانی برکنار شد

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی ایران پس از سه بار نامه نامه‌های نهادهای نظارتی به رئیس سازمان میراث فرهنگی برای اجتناب از به کارگیری نامبرده در پست های مدیریتی، از این سازمان رفت.

یکی از مدیران سازمان میراث فرهنگی با نامه دادستانی برکنار شد

فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی ایران شهریور سال ۹۲ به این سمت منصوب شد. او که با تیم نجفی وارد سازمان میراث فرهنگی شده بود، در سالهای اخیر دچار حاشیه های زیادی شد. در کمتر از یک سال اخیر پیرو این اتفاقات، نهادهای گزینشی قانونی سه نامه برای عزل وی به رئیس سازمان میراث فرهنگی نوشتند

نامه اول، اردیبهشت سال ۹۷ نوشته شد و در آن آمده بود که فردی به نام فرهاد نظری در نتیجه شکایت یکی از کارکنان سازمان میراث فرهنگی محکوم شده ..... و این رای در دی ماه سال ۹۶ دادگاه تجدید نظر تایید شده است. با توجه به نوع رفتار مجرمانه ارتکابی دستور فرمایید از به کارگیری نامبرده در پست های مدیریتی آن سازمان اجتناب شود.

پس از اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی بی توجه به این نامه همچنان اقدامی انجام نداده بود، نامه دوم در مرداد ماه سال ۹۷ ارسال شد و در آن نهاد مربوطه نتیجه اقدامات انجام شده را خواست. این بار تنها یک اخطار کتبی به مدیرکل دفتر ثبت داده شد ولی باز هم محمدحسن طالبیان به عنوان معاون میراث فرهنگی کشور و مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی به محتوای نامه توجهی نداشتند تا اینکه سی دی ماه امسال نهادهای نظارتی و قانونی در نامه‌ای دیگر نوشتند: نتیجه قسمت اخیر نامه راجع به اجتناب از به کار گیری نامبرده در قسمت های مدیریتی به این معاونت اعلام شود.

چند روز پیش بلاخره هسته مرکزی گزینش سازمان میراث‌فرهنگی نظری را فاقد صلاحیت دانست و قراردادش را برای سال جدید تمدید نکرد. وی اکنون دو هفته ای هست که به این سازمان نیامده است. به جای او چند گزینه برای گرفتن پست مدیرکلی دفتر ثبت آثار مطرح هستند از جمله قمی، خاصی پور، بحرالعلومی، میثاقیان ، هادی احمدی مدیرکل فعلی دفتر بافت های تاریخی . قرار است روز شنبه فرد جایگزین معرفی شود.

جدا از اینکه این فرد بالاخره از این سازمان رفت اما یک سوال همچنان بی پاسخ است اینکه چرا رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاون میراث فرهنگی و بخش های مربوطه دیگر در این سازمان دستور دادستانی را برای حذف یک مدیرکل اجرا نمی کردند؟

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • احمد
    0

    امیدوارم مسئول آن نهاد نظارتی که موجبات رفتن نظری را فراهم کرد بداند که به موجب رفتار ناشایست او نظری بیماری سرطان گرفت و خانواده و فرزندان صغیرش از رفتار کثیف آن مقام نا محترم لطمه خوردند

  • نیما
    0

    گل بگیرند درب اداره کل ثبت را .... امیدوارم کسانی که از رفتن دکتر نظری لذت بردند به ذلت گرفتار آیند ، گزینه های ارایه شده هم خیلی بی سواد و سطحی پیشنهاد شدند ،،،، صد رحمت به مدیر کنونی دفتر ثبت که همه بیسوادی خود را از دانشگاه گیلان به تهران منتقل کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها