گوشت تنظیم بازاری فقط بین یارانه بگیران توزیع می‌شود/ اعلام نرخ بزودی

معاون وزیر صنعت گفت: با درج اطلاعات یارانه بگیران در سامانه تجارت داخلی، خرید گوشت از فروشگاه‌های متصل به این سامانه فراهم می‌شود. 

گوشت تنظیم بازاری فقط بین یارانه بگیران توزیع می‌شود/ اعلام نرخ بزودی

محمدرضا کلامی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده مقرر است شیوه توزیع گوشت تنظیم بازاری تغییر کند، در این راستا گوشت تنظیم بازاری برای جامعه هدف، توزیع خواهد شد.

وی درباره مکانیزم عرضه افزود: مقرر است فهرست یارانه بگیران از سازمان هدفمندی احصا تا در سامانه تجارت داخلی بارگذاری شود، در این صورت فروشگاه‌هایی که به این سامانه متصل هستند، می‌توانند گوشت تنظیم بازاری را برای گروه‌های هدف عرضه کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در این راستا سازمان هدفمندی، اطلاعات مرتبط یارانه بگیران را برای درج در سامانه تجارت داخلی ارائه می‌کند و در این قالب جامعه هدف می‌توانند از فروشگاه‌هایی که پوز متصل به این سامانه را دارند، گوشت خریداری کنند. از طرف دیگر پیش از این گوشت وارداتی در خرده‌فروشی‌ها تکه می‌شد، اما در قالب جدید گوشت وارداتی چهار تکه می‌شود، یعنی هر شقه به دو تکه تقسیم می‌شود و عنوان گوشت تنظیم بازار و قیمت بر بسته‌ها درج خواهد شد. به این ترتیب گوشت وارداتی در بسته‌های سه تا چهار کیلویی بسته بندی می‌شود تا مردم دچار اتلاف وقت برای خرید نشوند و صف‌ها از میان برود.

کلامی در پاسخ به این سئوال که گوشت تنظیم بازاری در این قالب در چه نقاطی توزیع می‌شود، گفت: اسامی واحد‌ها اطلاع رسانی می‌شود و واحد‌های عرضه‌کننده نیز مکلف به نصب بنر هستند. البته تدابیری در خصوص بعد خانوار و ... اندیشیده می‌شود و به زودی گوشت‌ها در بسته‌های دو، دو کیلو و نیم، سه، سه کیلو و نیم و چهار کیلویی بسته بندی می‌شود و افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند این گوشت را خریداری کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دولت با تمامی توان در حال تامین گوشت مورد نیاز کشور است و از این نظر نگرانی وجود ندارد و برای پیشگیری از قاچاق از یک سو و واردات دام مولد برای افزایش ظرفیت تولید گوشت در کشور از سوی دیگر در حال پیگیری است و بر اساس اعلام متولی اصلی این مساله، وزیر جهاد کشاورزی قیمت دام زنده باید در حدود ۲۴ هزار تومان باشد، اما افزایش نرخ ارز سبب شد قاچاق دام زنده تا ۴۴ هزار تومان در هر کیلو افزایش قیمت یابد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تصمیمات اتخاذ شده برای تامین گوشت مصرف‌کنندگان عمده مانند دانشگاه‌ها و رستوران‌ها و البته کارخانه‌های سوسیس و کالباس گفت: به موجب مصوبه دولت این واحد‌های عمده مصرف کننده باید نیاز خود را با ارز نیمایی وارد کنند تا تقاضایشان وارد بازار نشود، اما تا زمانی اجرایی شدن این طرح، گوشت مورد نیاز این واحد‌ها را تامین می‌کنیم البته قیمت عرضه گوشت به این واحد‌ها بالاتر از قیمت گوشت تحویلی به خانوار است چرا که محصولات تولیدی این شرکت‌ها و واحد‌ها مشمول قیمت‌گذاری نیست.

کلامی درباره قیمت گوشت در طرح جدید خاطر نشان کرد: قیمت گوشت در این طرح تغییر می‌کند و نرخ‌ها به زودی اعلام می‌شود.

منبع: میزان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها