پرچمدار جدید جهان در بازار گوشی‌های هوشمند کیست؟

اگر اوضاع بازارِ عرضه به همین روال پیش رود، رهبری گوشی‌های هوشمند تغییر خواهد کرد.

پرچمدار جدید جهان در بازار گوشی‌های هوشمند کیست؟

هوآوی اعتمادبه‌نفسی دارد که هیچ کمپانی ندارد. «ریچارد یو» رئیس اجرایی هوآوی در سال ۲۰۱۶ پیش‌بینی کرد این کمپانی تا سال ۲۰۲۱ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان، سامسونگ و اپل را عقب خواهد راند.

سال گذشته هوآوی بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی فروخت و این در حالی است که کمپانی چینی هیچ معامله‌ای هم با اپراتورهای آمریکایی ندارد!

همچنین علی‌رغم انگ جاسوسی به هوآوی نه‌تنها فروش موبایل این کمپانی کاهش نداشته، بلکه گفته می‌شود امسال سامسونگ را نیز کنار زده و رهبر عرضه‌کننده گوشی در جهان می‌شود.(سال گذشته این بلا را بر سر اپل آورد)

دیجی تایمز نوشته است امسال این کمپانی قصد تولید و عرضه ۲۵۰ میلیون گوشی را در جهان دارد و سال بعد نیز این رقم را به ۳۰۰ میلیون خواهد رساند.

این کمپانی ضمن عرضه گوشی‌های میان رده، گوشی‌های پریمیوم و بسیار خوبی مانند پی ۲۰پ رو و میت ۲۰ پرو را عرضه کرد که با استقبال کم‌نظیری در جهان مواجه شد.

کمپانی HiSilicon تراشه ساز هوآوی که درواقع TSMC تایوان آن را تولید می‌کند، به دنبال شرکای جدید می‌گردد تا بازار تراشه‌های موبایل خود را وسعت دهد.

گزارش IDC نشان می‌دهد سامسونگ ۲۹۲.۳ میلیون گوشی در ۲۰۱۸ تولید کرده که این رقم برای اپل ۲۰۸.۸ میلیون به ثبت رسیده است. این رقم برای هوآوی ۲۰۶ میلیون بود، اما رشد ۳۳ درصدی هوآوی بی‌نظیر بوده و می‌تواند رقبا را پس بزند و بالاخره رهبر بازار موبایل و گوشی‌های هوشمند در جهان شود.

منبع: مشرق

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها