بارش برف در شهرهای خراسان رضوی/رانندگان احتیاط کنند

ورود سامانه جدید بارشی به خراسان رضوی موضوع بارش برف در بیشتر شهرهای شمالی و مرکزی این استان شد.

بارش برف در شهرهای خراسان رضوی/رانندگان احتیاط کنند

ورود سامانه جدید بارشی به خراسان رضوی از بعدازظهر سه شنبه موجب بارش برف در بیشتر شهرهای شمالی و مرکزی این استان شده و چهره این مناطق را زمستانی کرد.

بارش برف همچنین موجب لغزندگی سطح جاده های خراسان رضوی شد و پلیس راه استان از رانندگان خواسته از سفرهای غیرضرور اجتناب کرده و در صورت لزوم با احتیاط در جاده ها تردد کنند.

بارش برف سه شنبه شب در جاده های مشهد - تربت حیدریه، قوچان - سبزوار، قوچان - چناران و جاده درگز گزارش و پیش بینی شده بارش ها طی ساعات آینده شدت پیدا کند.

هواشناسی خراسان رضوی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد طبق بررسی نقشه‌ها و مدل های هواشناسی از روز سه شنبه با گسترش سامانه بارشی به استان انتظار می‌رود ضمن افزایش ابرناکی و شدت وزش باد شاهد شروع بارش برف و باران در خراسان رضوی باشیم که با گسترش جریانات شمالی، کاهش دما به صورت میانگین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس نیز در استان پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه بارشی تا بعدازظهر چهارشنبه فعال خواهد بود اما عمده بارش‌ها در فاصله زمانی سه شنبه شب تا قبل از ظهر چهارشنبه انجام خواهد شد.بارش برف و باران همراه با وزش باد و کولاک، لغزندگی محورها، تشکیل مه و کاهش دید، اختلال در سیستم حمل و نقل استان را به همراه خواهد داشت.

بیشترین حجم بارش نیز در شهرستان‌ها و توابع مشهد، فریمان، کلات، اطراف تربت‌حیدریه و سرخس همچنین توابع باخرز، تایباد، خواف و درگز پیش‌بینی شده است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها