به بهانه‌ کناره گیری مخالف سرسخت نتانیاهو از سیاست؛

از روسپی‌گری تا وزارت/ لیونی با برقراری رابطه جنسی مخالفان اسرائیل را ساکت می‌کرد

زیپی لیونی، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و از رهبران مخالف دولت گفته است که از سیاست کناره‌گیری می‌کند.

از روسپی‌گری تا وزارت/ لیونی با برقراری رابطه جنسی مخالفان اسرائیل را ساکت می‌کرد

به گزارش خبر فوری ، زیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی و از رهبران مخالف دولت نتانیاهو گفته است که از سیاست کناره‌گیری می‌کند. لیونی که در بخشی از زندگی سیاسی‌اش عضو لیکود(حزب نتانیاهو) و زمانی در پارلمان هم‌حزبی نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی بوده، سال‌هاست که از منتقدان سرسخت سیاست‌های نتانیاهو است. با این حال، او اخیرا اعلام کرده است که قصد ترک همیشگی سیاست را دارد.

لیونی، در سال ۱۹۵۸ در خانواده‌ای صهیونیست در تل آویو به دنیا آمد. ایتان و سارا، پدر و مادرش نخستین زوجی بودند که پس از تشکیل رژیم صهیونیستی ازدواج کردند.

او از لحاظ خانوادگی شباهت‌های زیادی به بنیامین نتانیاهو دارد و در خانواده‌ای از فعالان "صهیونسیم" به دنیا آمده است.

پدرش، ایتان لیونی (۱۹۹۱-۱۹۱۹) از یهودیان مهاجر لهستانی بود و مانند خانواده نتانیاهو در ۱۹۲۰ با خانواده‌اش به فلسطین مهاجرت کرد و در تل آویو ساکن شد. لیونی صاحب همسر و دو فرزند است. او یکی از تحصیل کرده های رشته حقوق است و به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسه مسلط است.

از جاسوسی در موساد تا وزارت امورخارجه

لیونی در سال 1980 وارد موساد شد و به عنوان نماینده این سازمان جاسوسی در پاریس فعالیت کرد. لیونی در طول 4 سال فعالیتش در این سازمان بسیاری از فعالیتهای جاسوسانه و خربکارانه را در اروپا و آسیا انجام داد.

بعد از این در سال 1984 وارد دانشگاه شد و در رشته حقوق به تحصیل پرداخت. در سال 1996 سعی کرد وارد کنست(پارلمان رژیم اشغالگر قدس) شود ولی در اولین تلاش خود شکست خورد.

از سال 1996 تا 1999 اداره‌ شرکت ها و کارخانه‌های دولتی را بر عهده گرفت. در سال 1999 مجددا کاندیدای کنست شد و این بار توانست پیروز شود و وارد پارلمان گردد. در سال 2001 به عنوان وزیر کشاورزی انتخاب شد و مدتی در این زمینه فعالیت کرد.

در سال 2005 عضو حزب کادیما(که توسط آریل شارون، نخست وزیر اسبق اسرائیل، به وجود آمده بود) شد. در ژانویه سال 2006 به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد و در می همان سال عنوان معاون نخست وزیر را از آن خود کرد.

در سال 2007 به اوج قدرت رسید و توسط مجله تایم به عنوان یکی از 100 زن قدرتمند جهان انتخاب گردید. در سپتامبر سال 2018 به عنوان رهبر جریان و حزب کادیما برگزیده شد. حزب او در انتخابات 2009 توانست 35 کرسی به دست آورد، اگرچه او در تشکیل دولت ائتلافی با سایر احزاب ناتوان بود.

بعد از این بود که لیونی در سراشیبی سقوط قرار گرفت. ابتدا از سیستم قدرت کنار رفت و سپس به یکی از منتقدان اصلی نتانیاهو و دولتش تبدیل شد.

در سال 2012 از کنست استعفا داد و سپس از حزب کادیما جدا شده و از این به بعد در زمینه حقوق زنان صهیونیستی فعالیت کرد. در نوامبر 2012 حزب جدیدی را به نام هانتوا(به معنی حرکت) تشکیل داد و در سال 2013 مجددا به کنست برگشت. بعد از آن، در چند پست دولتی فعالیت کرد اما با وجود احزاب جدید فراوان دیگر هرگز مانند قبل به صدر قدرت بازنگشت.

گنجشک سرخ اسرائیل؛ ارتباط جنسی، حربه‌ لیونی

زیپی لیونی در زمان عضویتش در موساد فعالیتهای حاشیه ساز بسیاری داشت. مدتی قبل او طی چند مصاحبه از اقداماتش در آن زمان پرده برداشت. طبق اعترافات، لیونی «صائب عریقات»، دیپلمات ارشد فلسطینی و رئیس هیأت فلسطینی مذاکره کننده عضو سازمان آزادیبخش فلسطین با اسرائیل و «یاسر عبدربه»، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روابط نامشروع و غیراخلاقی داشته و دوربین‌ها نیز از روابط ایشان فیلمبرداری کرده‌اند. در دنیای سیاست به کسانی که به قصد جاسوسی، با سیاسیون ارتباط جنسی برقرار می‌کنند، گنجشک سرخ می‌گویند.

طبق بیان لیونی این اتفاقات در آن زمان بسیار زیاد بوده و او چند بار برای پیشبرد اهداف اسرائیل، اقداماتی از این دست را انجام می‌داده است. در این ارتباط رسانه های عربی نقل کرده اند که این اقدامات با اجازه‌ خاخام بزرگ اسرائیل و به شرط آنکه این امر به منافع اسرائیل خدمت کند، انجام شده است.

همچنین روزنامه صهیونیستی «يديعوت آحارونوت» طی گزارشی نقل کرد که لیونی از طریق ارتباط جنسی با افراد مشهور و سیاستمداران خارجی، سیاستمداران مختلف را تهدید به اطاعت کرده و همچنین موجب سرنگونی و ترور شماری از شخصیت‌های مهم و برجسته را می‌شده است.

همچنین لیونی متهم است که هنگامی‌که در موساد فعالیت می‌کرده است، دست به جنایات بی‌شماری زده است که از جمله آنها قتل و داشتن رابطه نامشروع است و طی آن شماری از فلسطینیان و دانشمندان عرب را به قتل رسانده است.

حالا زیپی لیونی با وجود تمام حواشی کوچک و بزرگش در حال ترک سیاست است. با این حال، تصمیمات و اقدامات او چه در زمان حضورش در موساد و چه در پست وزارت امور خارجه تا مدتها از اذهان مردم و رسانه ها پاک نمی‌شود.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    عجب خوب فقط ایران وحماس دشمن اسرائیل است پس با این حساب بله ??????????????

    نظرات شما -
    • اااا
      0

      الحق که به نکته خیلی خوبی اشاره نمودی!!!!

  • محسن
    0

    هنده جگر خوار مدرن!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها