احتمالا تیم ملی زنان به انتخابی المپیک نمی‌رود

فوتبال زنان ایران خودش را برای بازی‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده می‌کرد که خبر میزبانی فلسطین اشغالی از این مسابقات مطرح شد. خبری که کام ملی پوشان را تلخ کرد.

احتمالا تیم ملی زنان به انتخابی المپیک نمی‌رود

ورزش ایران در جامعه جهانی همیشه با یک مشکل روبه‌رو بود و آن هم مبارزه ورزشکاران ایران با نماینده‌های رژیم صهیونیستی بود. همین چند روز پیش بود که ملایی جودوکار ایران برای اینکه با حریف صهیونیستی مواجه نشود بازی را به حریف آماتور قزاق خود واگذار کرد. ماجرای علیرضا کریمی هم برای همه اهالی ورزش کشور آشناست. ماجرایی که از علیرضا باید ببازی شروع شد و به آخرین سنگر بودن سکوت ختم شد. حال اما ورزش ایران با مشکلی متفاوت روبه‌رو شده است. فلسطین اشغالی میزبان مسابقات انتخابی فوتبال زنان شده است و تیم ملی زنان ایران هم باید به این کشور سفر کند. اتفاقی که نمی‌تواند رخ دهد. شاید هیچ‌کدام از اهالی ورزش ایران به این موضوع فکر هم نمی‌کردند که روزی تیمی از ایران بخواهد برای حضور در یک بازی بین‌المللی به فلسطین اشغالی سفر کند.

فوتبال زنان ایران خودش را برای بازی‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده می‌کرد که خبر میزبانی فلسطین اشغالی از این مسابقات مطرح شد. خبری که کام ملی پوشان را تلخ کرد. کاروان تیم ملی بر اساس قوانین کشور نمی‌تواند به این کشور سفر کند. اتفاقی که می‌تواند حسابی فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار دهد. فدراسیون فوتبال ایران برای تغییر میزبان این بازی‌ها رایزنی‌هایش با AFC و FIFA را آغاز کرده اما آن‌گونه که طیبه سیاوشی به اعتمادآنلاین می‌گوید تیم ملی از این بازی کناره‌گیری خواهد کرد.

طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس درباره شرایط پیش‌آمده برای تیم ملی فوتبال زنان ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 گفت: کشورها می‌توانند با پیشنهادهای مالی‌ای که به کنفدراسیون‌ها می‌دهند میزبانی برخی از مسابقات را کسب کنند. رژیم اشغالگر قدس هم تلاش کرده تا از این فرصت استفاده کند و میزبانی این بازی‌ها را کسب کند. بحث اصلی اما این است که این اتفاق هم‌زمان با صحبت‌های توماس باخ رئیس کمیته جهانی المپیک شده است. باخ اعلام کرده که تلاش می‌کند برای جلوگیری از نفوذ دولت‌ها در فدراسیون‌های ورزشی قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع کند. متأسفانه فدراسیون فوتبال ایران و تیم ملی فوتبال زنان در این شرایط با چنین موقعیتی مواجه شده است. البته فدراسیون فوتبال ایران و کمیته ملی المپیک نامه‌نگاری‌هایی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته جهانی المپیک انجام داده‌اند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند. اما احتمال به نتیجه رسیدن آن کم است و بازیکنان تیم ملی به‌احتمال‌قوی نمی‌توانند در این بازی‌ها حضور پیدا کنند.

سیاوشی درباره راهکاری که پیش پای فدراسیون فوتبال ایران است گفت: فدراسیون فوتبال ایران کار سختی پیش رو دارد. اما کسانی که در حوزه ورزش کشور فعالیت می‌کنند تمام توانشان را بر این گذاشته‌اند تا این مشکل را حل کنند. اما ورزش ایران تنها یک‌راه پیش رو دارد و آن‌هم حضور گسترده نمایندگان ایران در فدراسیون‌های جهانی و کمیته ملی المپیک است. اگر بتوانیم نماینده‌ای در این سازمان‌ها داشته باشیم مقداری از این فشارها کاسته خواهد شد.

منبع: اعتماد

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها