بررسی جزئیات بودجه ۹۸

آب و برق گران می‌شود

نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری ۲۰ تومان به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب از مشترکان آب دریافت می شود.

آب و برق گران می‌شود

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس و در ادامه بررسی جزییات بودجه درآمدی بند ب تبصره ۶ را تصویب کردند.

بر این اساس وزارت نیرو از طریق شرکتهای آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ دویست (۲۰۰) ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات به نرخ صفر است.

محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در جریان بررسی این بند از لایحه بودجه گفت که با این مصوبه به طور متوسط آب بهای شهری ۱۶ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

همچنین نمایندگان مجلس، عوارض برق مصرفی را در سال ۹۸، ۱۰ درصد تعیین کرده و مشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی را از شمول حکم این بند معاف کردند.

در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ عوارض ۱۰ درصدی برای برق مصرفی تعیین شد.

بر اساس بند (د) تبصره ۶ لایحه بودجه مقرر شد عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب سال ۹۴ به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تعیین شود و مشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف شوند.

در جریان بررسی این بند، پیشنهاداتی در مورد حذف دریافت عوارض برق مصرفی مطرح شد.

پاپی زاده نماینده مردم دزفول خواستار حذف این بود، او گفت: مصرف برق در جنوب کشور بالا است و افزایش عوارض برق موجب افزایش بهای برق مصرفی مشترکان خواهد شد.

همچنین تعدادی از نمایندگان تلاش داشتند تا شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت را از پرداخت عوارض برق معاف کنند اما مجلس با این پیشنهادات نیز مخالفت کرد.

حاجی دلیگانی نیز پیشنهاد داد که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز از پرداخت عوارض برق معاف شوند اما پورمحمد معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: دولت امسال ۱۳ درصد حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش داده و علاوه بر آن ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای کمک به افرا د تحت پوشش اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: استثنا کردن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت عوارض برق از نظر بروکراسی اداری امکانپذیر نیست لذا نمایندگان با این پیشنهاد نیز مخالفت کردند

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کاربر ناشناس
    0

    امام زمان بیاوماروازدست این جانیهانجات بده

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      خدایا ما از دست این مسعولین بی عرضه به کی شکایت کنیم

    • مردم
      0

      نماینده مجلس ۲۰ درصد حقوق تو از چند میلیون زیاد میشود و کارگر بیچاره ۲۰ درصد یعنی... حالا آب وبرق رو هم ببریدبالا .. شما کار ترامپ و آمریکا را راحت میکنید ...آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند واقعا راسته ..چون ما بدتر از امیرکا را در نمایندگان داریم ..مردم رو فراموش نکنید..

    • کاربر ناشناس
      0

      خدایا کجایی ؟آیا می‌بینی؟

    • کاربر ناشناس
      0

      خود کرده را تدبیر نیست

    • کاربر ناشناس
      0

      علی برکت الله بااین وضعیت معیشت مردم

    • کاربر ناشناس
      0

      المشتکی الی الله

  • 4M
    0

    یعنی فقط به فکر چاپیدن مردم هستند .کلا همشون از بزرگشون تا کوچیک.همه دزدن

    نظرات شما -
    • بسیجی
      0

      بنده تهمت دزدی نمی زنم ولی برای این نماینده های مفتخور متاسفم چون خودشات ازنظر مالی مشکلی ندارن وخبری از مردم فقیر وکم درامد ندارند که توان پرداخت تعرفه قبلی راندارند چه رصد به تعرفه تازه بجای سبک کردن بار مردم هرسال سنگی بزرگ هم به ان اضافه می کنند چون می دانند مردم نه زبان شکایت دارند ونه توان ان خاک برسرتان خواننده های مردم/

    • b
      0

      آخه چرا ازبیکاری اینو اونو گرون میکنین

  • کاربر ناشناس
    0

    علی برکت الله!

    نظرات شما -
    • کارگر
      0

      کم کم مردم ایران از گرسنگی و تشنگی میمیرند تقریبا به ی سال نمیکشه

  • امیر
    0

    بااین همه بی لیاقتی باز یک مدت دست از دزدی بر نمی دارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها