معاون مشارکتهای اجتماعی وزارت کشور؛

سازمان نهضت سواد رسانه‌ای تشکیل شود

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت: نیاز به ایجاد سازمانی تحت عنوان سازمان نهضت سواد رسانه‌ای داریم تا تمام ارگان‌های کشور برای افزایش سواد رسانه ای پای کار بیایند.

سازمان نهضت سواد رسانه‌ای تشکیل شود

به گزارش خبر فوری ، دکتر کمال اکبری، معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور در دیدار با اعضای هیئت مدیره و معاونین انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: نیاز به ایجاد سازمانی تحت عنوان سازمان نهضت سواد رسانه‌ای داریم تا تمام ارگان‌های کشور برای افزایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی عموم مردم پای کار بیایند.
به گزارش روابط عمومی انجمن سواد رسانه ای ایران، کمال اکبری در دیدار جمعی از مدیران انجمن سواد رسانه ای ایران اظهار کرد: مهم‌ترین و اثرگذارترین فضای کشور، فضای رسانه‌ای و فضای مجازی است و اساسا اینکه تصور کنیم این فضا مجاز بوده و حقیقت نیست، اشتباه است.
وی سواد رسانه ای را مهم‌ترین مقوله برای پیشبرد اهداف کشور و نظام دانست و تصریح کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را مد نظر قرار می‌دهند باید در نظر داشته باشیم که فضای مجازی هم مولد، هم کنترل کننده، هم افزایش دهنده و هم کاهش دهنده بخش عمده‌ای از این آسیب ها است و بخش مهمی از آسیب های اجتماعی به کمبود سواد رسانه‌ای جامعه برمی‌گردد.
معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد: افرادی که سواد رسانه‌ای پایین‌تری دارند، خود و خانواده‌شان بیشتر دچار آسیب می‌شوند و متاسفانه می بینیم که این فضا باعث افزایش طلاق، اعتیاد و بزه های مختلف شده است که با ارتقای سواد رسانه‌ای شاهد مدیریت بهتر آنها خواهیم بود.
اکبری با تاکید بر اینکه آموزش سواد رسانه‌ای را همزمان با آموزش طبقه های متوسط و پایین تر جامعه باید در سطوح نخبگانی جدی بگیریم، گفت :حتی در سطح اساتید دانشگاه ها نیز این مساله قابل تامل است.
وی افزود: برنامه های اجرا شده در انجمن سواد رسانه ای ایران طی سالهای ۹۶ و ۹۷ نشان داد که این انجمن با کمک دولت و دانشگاه میتواند در زمینه ارتقای سواد رسانه ای نخبگان جامعه ایفای نقش کند و در گفتمان سازی و جریان سازی سواد رسانه ای موفق بوده است اما نیاز جامعه بیشتر از آن چیزی است که یک انجمن به تنهایی بتواند به تمام نیازها پاسخ دهد و لازم است انجمن ها و موسسات دیگری هم در این زمینه فعال شوند.
معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشورگفت: جامعه ما در آستانه خطر و بحران جدی است و اصلا نمی‌داند وقتی روزی چند ساعت را در اینستاگرام سپری می‌کند چه عواقبی برای او دارد.
وی اظهار کرد: بنده قائل به فیلتر نیستم و معتقدم با فیلتر اقدام موثری قابل انجام نیست بلکه باور دارم افزایش سواد رسانه‌ای می‌تواند مساله را حل کند.
اکبری در پایان تاکید کرد: ما باید سازمانی تحت عنوان سازمان نهضت سواد رسانه‌ای ایجاد کنیم و تمام ارگان‌های کشور پای کار بیایند و فرصت‌ها و تهدیدهای توامان این فضا را در نظر بگیرند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها