ترامپ: مک‌کیب و رزنستاین "بی‌آبرو" برای کاری غیرقانونی برنامه‌ریزی می‌کردند

ترامپ معاون سابق مدیر اف‌بی‌آی را به

ترامپ: مک‌کیب و رزنستاین "بی‌آبرو" برای کاری غیرقانونی برنامه‌ریزی می‌کردند

اندرو مک کیب، معاون سابق مدیر اف‌بی‌آی در مصاحبه‌ای که با شبکه سی‌بی‌اس داشت، گفت در حالی که در وزارت دادگستری بوده شاهد گفت‌وگوهایی میان مقامات این وزارتخانه درباره احتمال برکناری دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به واسطه متمم بیست و پنجم قانون اساسی بوده است. او همچنین اظهار کرد، معتقد است که به دلیل تحقیقاتی که درباره ترامپ آغاز کرده، برکنار شده است.

دونالد ترامپ در واکنش به اظهارات مک‌کیب در این برنامه تلویزیونی گفت: دروغ‌های بسیار زیادی از سوی اندرو مک کیب، مدیر موقت اف‌بی‌آی که حالا بی‌آبرو شده، بیان شد. او به خاطر دروغگویی برکنار شد و حالا وضعیتش از این هم بیشتر به هم می‌ریزد. به نظر می آید که او و راب رزنستاین (معاون دادستان کل آمریکا) که از طرف جف سشنز (دادستان کل سابق آمریکا) استخدام شدند، در حال برنامه‌ریزی برای حرکت بسیار غیرقانونی‌ بودند و حالا مچشان گرفته شده است.

ترامپ افزود: توضیحات زیادی برای ارائه به میلیون‌ها آمریکایی‌ وجود دارد که رییس جمهوری را انتخاب کرده‌اند که واقعا دوستش دارند و در زمینه نظامی، کهنه‌سربازان، اقتصاد و مسائل دیگر کاری بزرگ برای آنان انجام داده است. این "قراردادی" غیرقانونی و خائنانه (میان آن‌ها) بود.

به گزارش پایگاه خبری هیل، مک کیب در مصاحبه خود با سی‌بی‌اس گفت، مقامات ارشد وزارت دادگستری اقدام برای استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا را برای برکناری ترامپ به دلیل اخراج جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی در ماه مه ۲۰۱۷ برررسی کرده‌اند.

وی افزود، راد رزنستاین پیشنهاد داده که هنگامی که در اطراف ترامپ است، به خود میکروفن وصل کند.

مک‌ کیب اما پس این مصاحبه از سخنان خود عقب‌نشینی کرد. یکی از سخنگوهای او اظهار کرد: مک کیب در هیچ‌یک از بررسی‌های صورت گرفته برای به کار گیری متمم بیست و پنجم شرکت نکرده و از چنین اقداماتی هم آگاه نبوده است.

وزارت دادگستری نیز در بیانیه‌ای بر تکذیبیه رزنستاین درباره پیشنهاد نصب میکروفن به لباسش تاکید کرد.

مک کیب در مارس ۲۰۱۸ و به دنبال گزارش یک نهاد نظارتی داخلی درباره اقدام او برای گمراه کردن ماموران تحقیقات پرونده افشاگری علیه بنیاد کلینتون طی کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ برکنار شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها