واکنش مطهری به تذکر دو نماینده درباره نحوه اداره جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر دو نماینده مجلس به نحوه اداره جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸ توسط هیات رییسه توضیح داد.

واکنش مطهری به تذکر دو نماینده درباره نحوه اداره جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی و جهانبخش‌محبی‌نیا نمایندگان فلاورجان و میاندوآب در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر مشترکی به هیات رییسه مجلس خواستار ممانعت از باز کردن میکروفن نمایندگان و ایجاد هرج و مرج در صحن علنی مجلس شدند.

موسوی گفت: وقتی موافق، مخالف یا پیشنهاد دهنده در حال اظهارنظر در خصوص مفاد مربوط به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ هستند برخی اعضای هیات رییسه به دلایل نامعلوم میکروفن نمایندگان را باز می‌کنند و نمایندگان مربوطه هم شروع به صحبت می‌کنند که این موضوع تمرکز اکثریت مجلس را برای شنیدن نظرات درباره بودجه را برهم می‌زند. اهمیت این مسئله زمانی دو چندان می‌شود که مردم از طریق رادیو در حال شنیده مذاکرات نمایندگان هستند.

جهانبخش محبی‌نیا هم گفت: چرا نوبت تذکر به برخی نمایندگان نمی‌رسد اما برخی نمایندگان به هر طریقی می‌توانند چند بار اخطار یا تذکرشان را مطرح کنند؟ چه زمانی قرار است اداره جلسات مجلس سامان یابد؟

علی مطهری در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی گفت: نیم ساعت قبل به برخی دوستان تذکر دادم که بدون اجازه پشت تریبون صحبت نکنند.

نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر محبی‌نیا هم از وی پرسید: وقتی ۲۵۰ نماینده در صحن مجلس حضور دارند و ۴۰ نماینده در نوبت تذکر قرار دارند، هیات رییسه چگونه باید جلسه را اداره کند؟ آیا راهش غیر از این است که افرادی که در نوبت هستند از تذکر یا اخطار انصراف دهند تا نوبت به نفرات بعدی برسد؟ غیر از این چه راه حلی دارید؟

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها