مدیران حفاظت محیط زیست در مورد فاجعه زیستی "کاوه سودا" به مردم توضیح دهند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران حفاظت محیط زیست باید نسبت به عملکرد خود در برخورد قانونی با تهدید زیستی کاوه سودا به مردم به صورت شفاف توضیح دهند.

مدیران حفاظت محیط زیست در مورد فاجعه زیستی "کاوه سودا" به مردم توضیح دهند

محمداسماعیل سعیدی با ابراز نگرانی از تبعات خطرناک زیست محیطی کارخانه کاوه سودا اظهار داشت: کارخانه کاوه سودا در گذشته هم به دنبال شکست لاگون‌های جمع‌آوری پساب یک فاجعه زیست محیطی در مراغه و بناب به وجود آورده بود و این خطر بصورت بالقوه باز هم وجود دارد که متاسفانه علی‌رغم تصمیماتی که در همان زمان گرفته شد، اما در مقام عمل چیزی قابل مشاهده نیست.

وی افزود: عجیب است که کارخانه کاوه سودا با حجم بسیار زیاد روزانه حدود 8 هزار متر مکعب پساب، فاقد تصفیه خانه فاضلاب صنعتی است و این پساب خطرناک را در لاگون‌های خاک دفع کرده و منابع زیر زمینی آب و خاک منطقه را تهدید می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان استان و مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نباید در قبال چنین تخلفات زیست محیطی که سلامت مردم و طبیعت را تهدید می‌کند سکوت کرده و از کنار آن به راحتی گذر کنند.

سعیدی تاکید کرد: مدیران حفاظت محیط زیست باید نسبت به عملکرد خود در برخورد قانونی با تهدید زیستی کاوه سودا به مردم به صورت شفاف توضیح دهند.

وی ادامه داد: هر چند شرکت کاوه سودا یک واحد تولیدی است و اشتغال زایی قابل توجهی در منطقه دارد، اما بر اساس قانون اساسی هر گونه فعالیت اقتصادی که منجر به آسیب به محیط زیست شود ممنوع است و سلامت شهروندان و حفظ طبیعت از فعالیت یک کارخانه به هر قیمتی ارجح تر و مهم تر است.

رهاسازی روزانه حدود 8 هزار متر مکعب پساب بسیار خطرناک ‌کارخانه کاوه سودا در لاگون‌های خاکی ‌

سعیدی تاکید کرد: مسئولان استان و مدیران حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی باید سریعا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خطرناک دفع پساب کارخانه کاوه سودا اقدام کنند.

وی گفت: عملکرد حفاظت محیط زیست متاسفانه به گونه ای شده که در جاهایی که باید بیشتر حساس باشند، بی توجهی می‌شود و در جاهایی که نیاز به حساسیت چندانی ندارد، بیشتر توجه می‌کنند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پایان تاکید کرد: بنده این موضوع حساس را در مجلس و از مراجع ذی صلاح به طور جدی پیگیری خواهم کرد تا سلامت مردم و محیط زیست قربانی مماشات و بی‌توجهی عده‌ای از مدیران مسئول در این حوزه نشود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها