خودروهای فروش فوری بر مبنای نرخ روز بازار قیمت‌گذاری شد!

در حالی که ایران خودرو و سایپا اعلام کرده بودند، امروز محصولات خودرو را با قیمت حاشیه بازار هفته اول بهمن ماه عرضه خواهد کرد، اما قیمت‌ اعلام شده بالاتر از نرخ‌ بازار ابتدای بهمن بوده است.

خودروهای فروش فوری بر مبنای نرخ روز بازار قیمت‌گذاری شد!

ایران خودرو و سایپا قرار بود، از صبح امروز فروش فوری محصولاتشان را 5 درصد زیر قیمت بازار هفته اول بهمن ماه آغاز کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های اعلام شده بسیار بالاتر از قیمت بازار خودرو در هفته اول بهمن است، به طوری که به نظر می‌رسد این قیمت‌ها تا حدی بر مبنای نرخ فعلی خودرو در بازار آزاد تعیین شده است.

امروز شرکت ایران خودرو قیمت پژو 206 تیپ 2 را در فروش فوری 72 میلیون تومان اعلام کرده در حالی که قیمت این خودرو در 7 بهمن ماه در بازار آزاد 61 میلیون و 300 هزار تومان و در اول بهمن ماه 60 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

همچنین قیمت پژو 206 مدل V8 در فروش امروز ایران خودرو 85.5 میلیون تومان اعلام شده در حالی که این خودرو در 7 بهمن ماه با قیمت 73.5 میلیون تومان و در اول بهمن ماه با قیمت 72.5 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شده است.

در مورد پژو 207 دنده دستی نیز باید به قیمت‌گذاری 94.5 میلیون تومانی ایران خودرو در فروش فوری امروز اشاره کنیم در حالی که این خودرو در 7 بهمن ماه با قیمت 91.5 میلیون تومان در بازار معامله شده است.

ایران خودرو در بخشنامه امروز، قیمت پژو 405 مدل GLX را 72 میلیون تومان اعلام کرده در حالی که قیمت این خودرو 7 بهمن ماه در بازار 58.5 میلیون تومان بوده است.

مدل دوگانه‌سوز این خودرو نیز امروز از سوی ایران خودرو 74 میلیون و 700 هزار تومان قیمت خورده که باید به نرخ 60 میلیون تومانی آن در بازار طی هفته اول بهمن ماه اشاره کنیم.

ایران خودرو امروز قیمت فروش فوری پژو پارس سال را 81 میلیون تومان اعلام کرده در حالی که قیمت این خودرو در 7 بهمن ماه معادل 72 میلیون تومان و در اول بهمن ماه 71.5 میلیون تومان بوده است.

پژو پارس دوگانه‌سوز نیز امروز از سوی ایران خودرو با قیمت 86 میلیون و 400 هزار تومان عرضه شده در حالی که قیمت این خودرو در دهه اول بهمن ماه 73.5 میلیون تومان بوده است.

پژو پارس LX نیز امروز با قیمت 94.5 میلیون تومان از سوی ایران خودرو عرضه شده در حالی که قیمت این خودرو در هفته اول بهمن ماه 82 میلیون تومان در بازار بوده است.

در مورد سمند LX نیز باید به قیمت‌گذاری 75 میلیون و 600 هزار تومانی این خودرو در فروش فوری امروز ایران خودرو اشاره کنیم. قیمت این خودرو طی هفته اول بهمن ماه در بازار 60 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. سمندEF7 پایه گازسوز نیز در هفته اول بهمن ماه با قیمت 64.5 میلیون تومان در بازار معامله شده اما ایران خودرو امروز این محصول را با قیمت 81 میلیون و 900 هزار تومان عرضه کرده است.

رانا ال‌ایکس نیز امروز با قیمت 74 میلیون و 700 هزار تومان از سوی ایران خودرو عرضه شده که قیمت این خودرو نیز در هفته اول بهمن ماه در بازار 62 میلیون تومان بوده است.

به گزارش فارس، قیمت‌گذاری محصولات سایپا نیز در فروش فوری امروز طوری صورت گرفته که در برخی موارد از نرخ بازار خودرو در هفته اول بهمن ماه بالاتر است و در برخی موارد نیز هم قیمت بازار دهه اول بهمن تعیین شده است.

بر این اساس، قیمت تیبا SX امروز از سوی سایپا 40 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده در حالی که این خودرو در هفته اول بهمن ماه با قیمت 40 میلیون و 660 هزار تومان در بازار معامله شده است. سایپا 131 نیز امروز از سوی سایپا 37 میلیون تومان قیمت گذاری شده که هم قیمت این خودرو در بازار هفته اول بهمن ماه است.

قیمت سایپا 151 نیز در فروش فوری امروز سایپا 37 میلیون تومان تعیین شده در حالی که این خودرو در هفته اول بهمن ماه در بازار 37 میلیون و 900 هزار تومان بوده است.

در مورد ساینا هم باید به قیمت‌گذاری 47 میلیون تومانی این خودرو در فروش فوری امروز سایپا اشاره کنیم و بگوییم که این خودرو در هفته اول بهمن ماه در بازار 45.5 میلیون تومان معامله شده است. هر چند قرار بود در فروش فوری امروز محصولات سایپا، کوئیک نیز عرضه شود، اما نام این خودرو در فروش امروز سایپا وجود ندارد.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز در این مورد به خبرنگار فارس، می‌گوید: قیمت‌گذاری خودروها در فروش فوری امروز سایپا و ایران خودرو بر اساس قیمت امروز بازار صورت گرفته و علی‌رغم اعلام قبلی، بر مبنای حاشیه‌ بازار دهه اول بهمن ماه اتفاق نیفتاده است.

وی معتقد است: نبود نظارت بر عملکرد خودروسازان باعث شده تا قیمت‌گذاری بر مبنای دلخواه توسط آنها صورت گیرد و قیمت‌های بالایی برای فروش فوری محصولات دو شرکت خودروساز تعیین شود.

مؤتمنی می‌گوید: فروش فوری بخشی از محصولات خودروسازان لازمه تنظیم بازار خودرو است اما با این حال مشخص نیست چرا تا الان این اتفاق صورت نگرفته و اصولاً اگر قرار است خودروها بر مبنای قیمت دهه اول بهمن ماه عرضه شوند، چرا این فروش در همان زمان یعنی ابتدای بهمن ماه صورت نگرفته و به پایان این ماه موکول شده است.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • کاربر ناشناس
    0

    بر همگان روشن است که خودروسازی کشور انحصار طلبی میکنه و کسی به داد مردم نمیرسه. حق مجلس و دولت پرداخت میکنه و هر کاری بخواد انجام میده و این خیانت به ملت است!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خیانت بزرگی بر ملت ایران است.

    • کاربر ناشناس
      0

      نخرید

    • علی
      0

      خدا خار وذلیل کند هر کسی که بر ضد ملت شرف کار می کند .نمایندگان ملت در مجلس خوابیدن تا خودرو ساز با سود ۱۰۰۰ درصد دارد گوش مردم بیچاره می برند.چرا در گمرک باز نمکند تا خودرو ساز سر جایش بشیند.لعنت برخدا بر کسی که ضد مردم مستضعف و با غیرت ایران است .

    • کاربر ناشناس
      0

      وای بر ما همه از ب ا لایی ها همه دلال هستند

  • مهدی مخفی
    0

    نظر منه حقیر را خواسته باشید این است که کسی که پول نداشته باشه تو این دورو زمانه بلانسبت بزرگواران من خودم را عرض میکنم مردن خیلی خوبه چرا دوسال است که میخواهم یک ماشین شرایطی بخرم نه من تونستم نه بهم دادن که بخرم حداقل تو هفصد روز هفتاد بار من اگر میرفتم زیره زمین خیلی بهتره از این بود که تیکه های خانوم بچه ها وفالیها را تحمل کنم.واین هم بگم بخدا قسم زبانم لال پدر ومادرم در قید حیاط نبودن امسال سومین سالگردم بود مردن سگش شرف داره

    نظرات شما -
    • x
      0

      راه عملی که هرگزاجرایی نخواهدشد پایین اوردن تعرفه گمرک بر ای خودروهای خارجی که محاله این اجازه رابدندچون همه آقایان درصنعت خودروسازی سهیمندواین گفتگوها وبحثها دررسانه هافقط شو ونمایش برای آرام کردن اذهان عمومی است.وهمچنان قیمتها بالا خواهند رفت.

  • کاربر ناشناس
    0

    یک کلام خداوندبه زمین گرم بنشاندتان

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      نگو تورو خدا فقط بگ____و علی برکه الله

    • کاربر ناشناس
      0

      لعنت بربانیان گرانی

  • کاربر ناشناس
    0

    گور بابای همه چیز

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      قران تکه تکه بکنشون

    • کاربر ناشناس
      0

      فقط باید خرید نکرد....

  • کاربر ناشناس
    0

    با سلام لطفا با این مدل مراسمها برخورد شود

  • کاربر ناشناس
    0

    با عرض سلام بنظر من چاره گرانفروش نخریدن میباشد وقتی هیچ کس استقبال نکنه مجبور به پایین اوردن قیمت میشوند

  • کاربر ناشناس
    0

    خداوندانشالله اینهاروبراندازه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها