مقابله با انحرافات مالی نباید فدای توسعه بنادر شود

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بروز برخی انحرافات مالی در برخی از بنادر کشور، گفت: مقابله با انحرافات مالی نباید فدای توسعه بنادر شود.

مقابله با انحرافات مالی نباید فدای توسعه بنادر شود

حسین هاشمی تختی نژاد با اشاره به عملکرد مثبت سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، گفت: عملکرد این سازمان در دو سال گذشته مثبت بوده و سازمان بنادر در این مدت توانسته سرمایه‌گذاری مطلوبی را در بنادر صورت دهد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس‌، عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه‌های خارجی را نیز مطلوب دانست و افزود: نمونه عملکرد مثبت سازمان بنادر در حوزه سرمایه‌های خارجی را می‌توان در پروژه توسعه بندر چابهار مشاهده کرد، به طوری که امروز شاهد حضور شرکت‌های هندی در این بندر هستیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در بنادر دیگر کشور نیز شاهد پیشرفت زیرساخت‌ها هستیم، به طوری که در بندر شهید رجایی نیز زیرساخت‌ها در حال توسعه است، از این رو در چند وقت اخیر مناقصه توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی برگزار شده و امروز پیمانکار به دنبال اجرای پروژه است.

هاشمی تختی نژاد تصریح کرد: گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۹۶ نشانگر رویکرد عملکرد مثبت سازمان بنادر در جذب سرمایه است البته در این روند طبیعی است که در اقدامات عملکردها انحرافات کوچک وجود داشته باشد اما ما در هر صورت تذکرات و پیگیری‌های لازم را ارائه خواهیم کرد تا اعتبارات در بخش‌های مد نظر هزینه شود.

وی گفت: به طور حتم اجرای درست قانون به ویژه در بحث هزینه کرد اعتبارات نباید فدای توسعه بنادر شود و این مسئله باید مورد توجه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی با شد از طرف دیگر کمیسیون عمران مجلس نیز در شرایط کنونی آمادگی لازم را برای تصویب قوانین جدید برای زمینه سازی جهت افزایش جذب سرمایه در حوزه بنادر را دارد.

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مثبت سازمان بنادر توجه به مقوله گردشگری است، بطوری‌که امروز در بندر شهید رجایی، جزیره هرمز، جزیره قشم، جزیره لارک و مناطق دیگر اقدامات مثبتی در بخش گردشگری صورت گرفته و امروز شاهد توسعه زیرساخت‌ها گردشگری در این مناطق هستیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها