۲۵۰۰۰ نفر سال ۹۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند

عضو هیئت رئیسه مجلس ‌با بیان اینکه سال آینده بیش از ۲۵ هزار نفر معلم حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی جذب آموزش و پرورش می‌شوند گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شد.

۲۵۰۰۰ نفر سال ۹۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند

اسدالله عباسی اظهار داشت: دولت برای جذب نیروهای حق‌التدریسی و معلمان پیش‌دبستانی 450 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است بنابراین در سال 98 بیش از 25 هزار نفر از معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد آخرین روند تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان نیز عنوان کرد: دولت در لایحه پیشنهادی خود 2 هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح در سال 98 اختصاص داده بود که کمیسیون تلفیق مجلس هزار میلیارد تومان دیگر به آن اضافه کرد.

عباسی با بیان اینکه برای اجرای نوسازی و تجهیز مدارس نیز مبالغی در لایحه بودجه 98 توسط دولت پیش‌بینی شده است ابراز داشت: هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت،‌ 800 میلیارد تومان عوارض گاز و 300 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه و تجهیز مدارس در سال آینده کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بازنشسته شدن حدود 650 هزار نفر از معلمان تا سال 1404 خبر داد و بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برای جبران نیازهای آموزشی خود باید تعدادی نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌ فرهنگیان،‌ دانشگاه شهید رجایی جذب کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه آمار و تعداد دقیق نیروهای مورد نیاز متعاقباً توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود اظهار داشت: مابقی نیروها و معلمان مورد نیاز هم با اعلام فراخوان از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که رشته‌های مرتبط دارند تأمین خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با ابراز امیدواری از تخصیص اعتبارات یاد شده توسط دولت برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد:‌ با اعتباراتی که دولت در بحث جذب معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها در نظر گرفته است امیدواریم بخشی از دغدغه‌های فرهنگیان کشور برطرف شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها