نوبخت مسئول مستقیم عدم تسویه حساب بین وزارت نفت و دولت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:نمایندگان آقای نوبخت را مسئول مستقیم عدم اعمال تسویه حساب دولت و وزارت نفت می‌دانند اما وی خود را مبرا می‌داند.

نوبخت مسئول مستقیم عدم تسویه حساب بین وزارت نفت و دولت است

در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: ۹ نماینده مجلس نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند که ناظر به گزارش دیوان محاسبات در تفریغ بودجه ۹۵ است که رئیس دیوان محاسبات آن را در ۴ بهمن سال ۹۶ قرائت کرد.

وی توضیح داد: طبق این گزارش مبالغ حاصل از فروش گاز باید به حساب خزانه و سهم فروش صادراتی گاز باید به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود که این رقم‌ها به حساب خزانه برگشت داده نشدند. علی رغم اینکه یک سال از قرائت گزارش تفریغ بودجه می‌گذرد ولی هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده و ما از رئیس جمهور خواسته‌ایم به این وضعیت رسیدگی کند چون مسئولیت کار با رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

نماینده تفرش ادامه داد: البته ادله آقای نوبخت آن است که عدم واریز ربطی به او ندارد و به مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر می‌گردد. حال اینکه کارگروهی به دبیری رئیس سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تسویه حساب بین وزارت نفت و دولت را عهده‌دار است. ما به خاطر عدم اعمال تسویه حساب آقای نوبخت را مسئول مستقیم می‌دانیم کما اینکه ایشان خود را مبرا می‌دانند.

حسینی افزود: آقای نوبخت نامه‌ای به رئیس‌جمهور با محتوای شکوائیه از نمایندگان نوشته، همچنین نامه‌ای به رئیس مجلس با عنوان شکایت از نمایندگان امضا کننده نوشته و خواستار بررسی این موضوع در هیأت نظارت شده است.

احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز در همین رابطه گفت: هنوز نامه‌ای به هیأت رئیسه ارائه نشده است.

همچنین محمد جواد جمالی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیزگفت: این موضوع را از زبان صادقی شنیده است ولی هنوز رسماً نامه‌ای به هیأت نظارت داده نشده است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها