عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:/تکرار/

بودجه سال 98 رویکرد سیاسی دارد تا اقتصادی/ دولت برای وضعیت اقتصادی کشور رویکردی را مدنظر قرار نداده/ با این رویه تغییری در زندگی مردم حاصل نمی‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال 98 براساس وضعیت اقتصادی که در حال حاضر در کشور حاکم است تهیه نشده است.

بودجه سال 98 رویکرد سیاسی دارد تا اقتصادی/ دولت برای وضعیت اقتصادی کشور رویکردی را مدنظر قرار نداده/ با این رویه تغییری در زندگی مردم حاصل نمی‌شود

هدایت‎الله خادمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتقادات مطرح شده از سوی برخی از نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی مبنی براینکه بودجه سال 98 عملیاتی نیست، اظهارکرد: در لایحه بودجه ما باید یک درآمدی را براساس درآمدها و مصارفی که داریم تعریف کنیم از این رو ما در لایحه بودجه 98 مصارف‌مان را تعریف کردیم مثلا اینکه چقدر برای حقوق و دستمزد هزینه شود.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه پیش‎بینی کرده است که درآمد ما از فروش نفت، فرش، مالیات و موارد اینگونه تامین شود اما این فروشی که دولت در بودجه سال آینده پیش‎بینی کرده است و درآمد براساس آن حاصل می‎شود از نظر مجلس غیرواقعی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 98، دولت 5/ 1 میلیون درآمد از فروش و صادرات نفت پیش‎بینی کرده در حالی که این رویه از نظر ما محقق نمی‎شود و زمانی که این رویه عملیاتی نشود به همان نسبتی که کاهش در درآمد داریم در تامین هزینه‎هایمان نیز با مشکل روبه رو خواهیم بود.

خادمی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال 98 در بسیاری از موارد نه تنها هزینه‎ها را کاهش نداده است بلکه ما شاهد افزایش هزینه‎ها نیز بودیم خاطرنشان کرد: بخش عظیم بودجه سال 98 صرف شرکت‎های دولتی خواهد شد و هیچ کارعمرانی در آن دیده نشده است و بیشترهزینه‎ها در امور جاری کشور صرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: با رویه فعلی دولت با توجه به اینکه مصارف و هزینه‎ها مشخص شده با وضعیت کشور سنخیت ندارد و میزان حقوق نیز 20 درصد افزایش پیدا کرده است اگر دولت با کسری بودجه روبه رو شود چه اقدامی خواهد انجام داد و در مقابله با افزایش تورم و رکود چه تدبیری را اتخاذ خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه سال 98 بودجه‎ای نیست که بتوان با آن کشور را اداره کرد یعنی بودجه‎ای است که حتما مشکلات اساسی را ایجاد خواهد کرد.

خادمی تصریح کرد: بودجه سال 98 براساس الفبای اقتصاد و درآمد بسته نشده است.

وی درباره اینکه چرا با توجه به هجم وسیع انتقادات کلیات لایحه بودجه 98 در مجلس به تصویب رسید خاطرنشان کرد: قرار نبود کلیات این لایحه در مجلس تصویب شود اما باتوجه به برگزاری جلسه مجلس به صورت غیرعلنی و ترک صحن از سوی افرادی که با تصویب بودجه موافق بودند سبب شد تا در نهایت بودجه علی‎رغم رای کم در مجلس تصویب شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه بودجه سال 98، بودجه‎ای نیست که از نظر اقتصادی برای مدیریت کشور نوشته شده باشد و یک بودجه سیاسی از سوی دولت به مجلس تحویل داده شده است.

خادمی درباره اینکه آیا امکان اصلاح لایحه بودجه سال 98 وجود دارد گفت: دولت در جهت اصلاح بودجه براین باور است که هر چه درآمد داشته باشد هزینه خواهد کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی فاتح
    0

    همین سیاسی کاریهاملت راازنظراقتصادی بیچاره کرده بازم دست برنمی دارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها