وضعیت ذخیره آب در سد دوستی نامطلوب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: وضعیت ذخیره آب در سد دوستی نامطلوب بوده و تاکنون تنها ۱۶ درصد ظرفیت آن آبگیری شده است.

وضعیت ذخیره آب در سد دوستی نامطلوب است

محمد علایی اظهارکرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۸۹ میلیون مترمکعب آورد رودخانه ها به مخازن سدهای استان وارد شده و حجم ذخیره آب سدها را به ۲۷۵ میلیون مترمکعب رسانده است با این حال نسبت به حجم مخازن سدها در تراز نرمال، هم اکنون ۸۲ درصد ظرفیت آن ها خالی است.

وی افزود:با توجه به خشکسالی کم سابقه سال آبی گذشته بخش و کاهش ورودی به سدهای استان، علیرغم اینکه شاهد افزایش ۵۰ درصدی نزولات جوی نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته هستیم اما کماکان بخش اعظم مخازن سدهای استان آبگیری نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وضعیت ذخیره آب در سد دوستی نامطلوب بوده و این سد به عنوان اصلی ترین منبع تامین آب شهرمشهد در سال های گذشته، هم اکنون تنها ۱۶ درصد ظرفیت آن آبگیری شده و چنانچه نزولات جوی قابل توجهی طی ماه های پیش رو در مناطق بالادست این سد رخ ندهد، شرایط سختی در جبران کسری تامین آب مورد نیاز کلانشهر مشهد از محل این سد رخ خواهد داد.

علایی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط بسیار سخت آبی در سال ۹۸ اندیشیده شده است اما گذر از این شرایط بدون اقدامات مدیریتی، فنی و اجتماعی جدی در تمام بخش ها اعم از کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب و بهداشت میسر نخواهد شد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها