اسرائیل آماده تخلیه پایگاه‌های حساس خود در طول ساحل فلسطین است

ارتش رژیم صهیونیستی در میان ارزیابی‌ها در خصوص احتمال وقوع جنگ آماده تخلیه تعدادی از پایگاه‌های نظامی و تأسیسات خود در امتداد ساحل فلسطین از شمال تا جنوب آن است.

اسرائیل آماده تخلیه پایگاه‌های حساس خود در طول ساحل فلسطین است

تصمیم عملیات تخلیه پایگاه‌ها به دلیل نیاز به مساحت‌های گسترده برای ساخت واحدهای مسکونی در سایه ناتوانی تل‌آویو در جذب بیشتر مناطق مسکونی اتخاذ شده است و در گزارش‌ها جدول زمانی دقیقی برای تخلیه پایگاه‌ها ذکر نشده است اما قطعاً نمی‌توان تصمیم این چنینی را از ملاحظات امنیتی و نظامی جدا کرد به ویژه اینکه بحث تنها درباره یک پایگاه یا یک تأسیسات نیست بلکه شامل چندین پایگاه نظامی می‌شود که ده‌ها هزار متر مساحت داشته و برای ساخت آنها ده‌ها میلیون دلار اختصاص داده شده است، در نتیجه ترس اسرائیل از این است که این پایگاه‌ها به عنوان بخش حیاتی سیستم هدایت و کنترل در هر جنگ گسترده احتمالی مورد هدف قرار بگیرند.

به نقل از سایت شبکه المیادین ‏، ‬ گزارش‌های رژیم صهیونیستی پایگاه‌های دریایی"زیکیم" و " عتلیت"، پایگاه هوایی "بلماخیم" و مؤسسه صنایع نظامی و امنیتی "داوود" را در لیست تاسیساتی قرار داده که تخلیه خواهند شد.

پایگاه زیکیم در مجاورت نوار غزه قرار دارد و محل عملیات حماس در ماه ژوئیه ۲۰۱۴ بود. اما پایگاه بلماخیم وابسته به نیروی هوایی یکی از پایگاه‌های اصلی و فعال در اراضی اشغالی به مساحت پنج کیلومتر مشتمل بر تعدادی از بالگردها، هواپیماهای شناسایی و مرکز شلیک دو موشک "السهم" و "شافیت" است. عجیب آنکه این پایگاه برای نقل و انتقال هواپیماها و نیروها در صورت نیاز از پایگاه‌های دیگر استفاده می‌شد و بنابراین بستن آن تنها به دلیل نیاز به مساحت‌های بیشتر برای ساخت و ساز مربوط نمی‌شود. پایگاه دریایی "عتلیت" نیز یکی دیگر از تأسیسات حساس در اسرائیل و مقر یگان‌های ویژه دریایی و در رأس آن "شییطت ۱۳" است که در جنوب حیفا واقع شده است اما مؤسسه "داوود" وابسته به هیئت صنایع امنیتی "رافائل" در کرانه حیفاست و اکثر بخش‌های هیئت در این مؤسسه مستقر هستند.

تصمیم تل‌آویو برای تخلیه پایگاه‌ها همزمان با تشدید برآوردهای این رژیم درباره احتمال وقوع جنگ در نتیجه یک اشتباه و نیز "درگیری ما بین جنگ‌ها" توسط ارتش این رژیم که در سوریه اجرایی می‌کند و به دنبال گسترش دامنه آن در سایر مناطق مانند لبنان و عراق است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها