سفر بن سلمان به پاکستان؛ از رانندگی عمران خان تا سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری

ورود «محمد بن سلمان» به خاک پاکستان از صفحات رسانه‌ای گرفته تا زندگی مردم عادی این کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

سفر بن سلمان به پاکستان؛ از رانندگی عمران خان تا سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری

در حالی‌که موج اعتراضات مردم در برخی شهرها ادامه دارد مسیرهای اصلی و فرعی خیابان های دو شهر اسلام آباد و راولپندی بسته شده و دولت امروز را در این شهرها تعطیل اعلام کرده است.

آغاز استقبال با اسکورت جنگنده‌های پاکستانی

روز گذشته به محض ورود هواپیمای حامل بن سلمان به حریم پاکستان جنگنده‌های اف-16 و جی اف 17 نیروی هوایی پاکستان به استقبال وی رفته و او را در آسمان مشایعت کردند.

تصاویر منتشر شده از این اسکورت هوایی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و نشان می‌دهد که 3 جنگنده در سمت راسمت و 3 جنگنده در سمت چپ هواپیمای بن سلمان در حال حرکت هستند.

ورود به فرودگاه اسلام آباد

پس از آنکه بن سلمان وارد فرودگاه نورخان شد به صورت رسمی از وی استقبال صورت گرفته و برای وی فرش قرمز گسترانده شد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان که شخصا در مراسم استقبال شرکت کرده بود رانندگی ماشین بن سلمان را برعهده گرفته و او را تا محل کاخ نخست وزیری پاکستان همراهی کرد.

تامین امنیت پاکستان در آستانه سفر بن سلمان به ارتش سپرده شد تعویق سفر بن سلمان به پاکستان، اندونزی و مالزی به دلیل اعتراضات مردمی گزارش تسنیم از اوج‌گیری اعتراضات مردمی در پاکستان علیه سفر بن سلمان +فیلم

پس از ورود بن سلمان به کاخ نخست وزیری پاکستان 21 توپ برای ادای احترام به وی شلیک شده و نهالی نیز به نام وی کاشته شد.

ضیافت شام عمران خان و سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری سعودی

داون نیوز نوشت: بلافاصله پس از حضور بن سلمان در کاخ نخست وزیری پاکستان جلسه وی با عمران خان آغاز شد و در پایان پیش از ضیافت شام، ولیعهد سعودی از نتایج جلسه و سفر خود به پاکستان سخن گفت.

بن سلمان در سخنان خود تصریح کرد: من از این به بعد خود را نماینده مردم پاکستان در عربستان می دانم و به محض برگشت مشکلات کارگران پاکستانی را حل خواهم کرد.

وی با اشاره به ارتباط خوب ریاض- اسلام آباد گفت: پاکستان به رهبری مانند عمران خان نیاز داشت و پیشرفت 5 درصدی تولیدات داخلی این کشور از زمان روی کارآمدن حزب تحریک انصاف گواه سخنان من است.

ولیعهد سعودی اظهار داشت: در اولین مرحله از سرمایه گذاری عربستان 20 میلیارد دلار وارد خاک پاکستان می شود و همه می‌دانند که برای نخستین مرحله این رقم شگفت انگیزی است.

بن سلمان تاکید کرد: روابط خوب اسلام آباد و ریاض می تواند آینده ای بهتر برای منطقه رقم بزند و دو کشور در زمینه‌های مختلفی از جمله مسائل سیاسی، امور گردشگری و امنیتی با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

عمران خان نیز در سخنان خود ابراز داشت: حضور ولیعهد سعودی آغاز دور جدیدی از تاریخ برای مردم پاکستان خواهد بود.

وی گفت: دولت سعودی در مشکلات و سختی ها همراه مردم پاکستان بوده و تاکنون نیز همراهی خود را ادامه داده است.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: سرمایه گذاری عربستان در پاکستان باعث بهبود شرایط اقتصادی کشور می شود و به زودی مردم نیز از این سرمایه گذاری بهره مند خواهند شد.

وی افزود: بیش از 3 هزار کارگر پاکستانی در زندان های عربستان به سر می برند و من از دولت سعودی می خواهم که با آزادی آن ها باعث شادی خانواده شان شود.

بن سلمان ضمن استقبال از این پیشنهاد عمران خان وعده داد به محض بازگشت به عربستان مشکلات کارگران پاکستانی را حل کند.

امضا هفت معاهده همکاری میان دو کشور

سایت خبری ای.آر.وای نیوز با پرداختن به معاهده های همکاری میان عربستان و پاکستان نوشت: معاهده های امضا شده به را می توان به سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کرد.

این معاهده ها شامل پروژه های در زمینه انرژی، گردشگری، معدن، پتروشیمی، صنعت هتل، و... می شود.

با حضور عمران خان و بن سلمان این هفت معاهده توسط وزاری مسئول دو کشور امضا شده و رسمیت پیدا کرد.

گزارش ها حاکی است «شاه محمود قریشی و عادل الجیبر» وزاری خارجه پاکستان و عربستان تفاهم نامه ای در مورد استانداردهای موجود بین دو کشور امضا کردند.

تفاهم نامه مربوط به امور جوانان و ورزش توسط «فهمیده مرزا» وزیر فدرال پاکستان در امور ایالت ها و عادل الجبیر امضا شد.

تفاهم نامه مربوط به حوزه اقتصادی و صادرات و واردت نیز توسط «اسد عمر» وزیر خزانه داری پاکستان و عادل الجبیر به امضا رسید.

تفاهم نامه مربوط به معادن دو کشور توسط «غلام سرور» وزیر پتروشیمی پاکستان و «خالد الفالح» وزیر انرژی سعودی به امضا رسید.

قرار است امروز نیز برنامه های سفر بن سلمان ادامه پیدا کند و او با «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان و «قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش این کشور دیدار و گفتگو کند.

سفر بن سلمان پس از آن انجام می شود که او به دلیل متهم شدن در قتل جمال خاشقجی و همچنین کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم یمنی به شدت مورد خشم مردم جهان به خصوص مسلمانان پاکستانی قرار گرفت.

پیش از سفر وی هزاران نفر از مردم پاکستان با اعتراض به سفر بن سلمان خواستار لغو آن شدند ولی دولت پاکستان با استقرار 20 هزار نیروی نظامی امنیت بن سلمان را تضمین کرد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    با سلام با قتل خاشخچی به خوبی روشن شد که بن سلمان جنایت های فراوانی را مرتکب شده و میشود اگر این رژیم منحوس برداشته شود تازه انوقت جنایتهای این انسان نماها اشکار خواهد شد .ولی اکنون رسانه های عربستان همان را بیان میکنند که بن سلمان میخواهد اگر رسانه ای بدنبال حقیقت برود یا بیانکند به سرنوشت خاشقچی دچار میشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها