محاکمه محمد مرسی و ۲۳ متهم دیگر به سوم مارس موکول شد

دادگاه مصر از به تعویق افتادن محاکمه محمد مرسی و ۲۳ متهم از رهبران و عناصر اخوان‌المسلمین در پرونده

محاکمه محمد مرسی و ۲۳ متهم دیگر به سوم مارس موکول شد

دادگاه کیفری مصر اعلام کرد که محاکمه محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع این کشور و ۲۳ متهم از رهبران و عناصر اخوان المسلمین به سوم مارس موکول شده است.

بنا به گزارش الیوم‌السابع، این جلسه با امور غافلگیر کننده جدیدی همراه بود چرا که از امور پنهانی مبنی بر درخواست سفارت آمریکا در قاهره در خصوص طرح خواسته کیم کالینز، سرمایه‌گذار و بازرگان آمریکایی برای دیدار با خیرت الشاطر، معاون دبیرکل اخوان‌المسلمین پرده برداشته شد.

این درخواست طی سفر کوتاه کالینز به مصر مطرح شده بود.

همچنین از پیامی که در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۳ فرستاده شده بود طی جلسه دادگاه رونمایی شد که در آن در مورد تعیین زمانی برای انجام تماس تلفنی میان معاون وزارت خزانه داری آمریکا و الشاطر به منظور بررسی تحولات اقتصادی روز و تبادل دیدگاه‌ها درباره آینده سیاسی و اقتصادی مصر خبر داده شده بود.

دادستان کل با انجام تحقیقات لازم این متهمان را به "جاسوسی با سازمان‌های خارجی با هدف انجام عملیات تروریستی در داخل کشور، افشای اسرار دفاعی کشور برای کشورهای خارجی، حمایت مالی از تروریسم، آموزش نظامی برای تحقق اهداف اخوان‌المسلمین و ارتکاب اقداماتی که منجر به ضربه زدن به استقلال، وحدت و تمامیت ارضی مصر می‌شود"، متهم کرده است.

این تحقیقات نشان می‌دهد که مظنونان با عناصر دیگر وابسته به گروه‌های تندرو حاضر در سیناء برای اجرای آنچه که به آن‌ها آموزش داده شده و آماده‌سازی عناصر دیگر از گروه‌های رسانه‌ای برای دریافت دوره‌های خارج از کشور درباره چگونگی شایعه‌پراکنی و به کار گرفتن افکار عمومی برای خدمت کردن به اهداف اخوان‌المسلمین و باز کردن کانال‌های ارتباطی با غرب از طریق قطر و ترکیه، هماهنگ شده بودند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها