استفاده از پیام رسان های خارجی برای معلمان ممنوع می شود

یکی از دولت های محلی چین مشغول بررسی پیشنهادی است که طبق آن استفاده معلمان از اپلیکیشن های پیام رسان مانند وی چت را برای تعیین تکالیف دانش آموزان ممنوع می کند.

استفاده از پیام رسان های خارجی برای معلمان ممنوع می شود

مقامات آموزش و پرورش چین قصد دارند از بار والدینی با کودکان دبستانی بکاهند. درهمین راستا هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش ایالت «ژجیانگ» پیشنهاد کرد معلمان از تعیین تکالیف یا درخواست از والدین برای نمرده دادن به تکالیف در خانه در اپلیکیشن های وی چت، QQ یا پیام رسان های دیگر منع شوند.

همزمان با شکوفایی اینترنت موبایل در چین، تلفن های هوشمند به یک اکسسوری برای انجام فعالیت های روزانه از جمله تکالیف مدرسه تبدیل شده اند. معلمان به جای تعیین تکالیف در کلاس درس یا اعلام به دانش آموزان، این موارد را در گروه های وی چت مخصوص والدین ارسال می کنند. حتی بسیاری از معلمان با استفاده از این پلتفرم ها از والدین می خواهند به دانش آموزان کمک کنند یا به تکالیف آنان نمره دهند.

به هرحال این پیشنهاد پس از آن اعلام شد که دستورالعمل های ملی توسط وزارت آموزش و پرورش چین در ماه اکتبر اعلام شد. در این دستورالعمل ها از معلمان و مدارس خواسته شد تا مسئولیت پذیرتر باشند.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها