صبر دولت و مردم در برابر اروپایی‌ها حدی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد که صبر دولت و مردم حدی دارد و طرف اروپایی باید نسبت به اجرای تعهداتش جدی باشد.

صبر دولت و مردم در برابر اروپایی‌ها حدی دارد

نشست خبری هفتگی بهرام قاسمی پیش‌از ظهر امروز با حضور خبرنگاران رسانه‌های خبری مختلف در ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان را که جان خود را برای حفاظت از امنیت کشور فدا کردند،‌ محکوم و برای خانواده‌های قربانیان، صبر آرزو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد که این فجایع در مرز ایران با پاکستان پایان یافته و دیگر شاهد این وقایع نباشیم.

صبر دولت و مردم در برابر اروپایی‌ها حدی دارد

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به این سؤال که کشورهای اروپایی به‌رغم حمایت از برجام در بعضی مسائل مانند رژیم صهیونیستی، موشکی و منطقه‌ای حساس هستند و آیا با این ملاحظه، اروپا در اینستکس با ایران همراهی خواهد کرد یا خیر گفت: آمریکا فشار می‌آورد، از رابطه ایران با اروپا ناراضی است و به جاه‌طلبی و کارشکنی خود ادامه می‌دهد. در اروپا اراده‌ای برای ادامه این ساز و کار مالی وجود دارد اما متأسفانه کندی در روند تکمیل آن نیز مشاهده می‌شود. ثبت این سازوکار آغاز کار است و مهم اجرای آن است که خواست ما از اروپا نیز وارد شدن اینستکس به فاز عملیاتی است. طی هفته‌های گذشته و همچنین روزهای آینده جلسات کارشناسی خود را در سطح وزارت امور خارجه و سایر نهادهای اقتصادی با اروپا داشته و خواهیم داشت و امیدواریم تأخیر در مرحله اجرا با درایت جبران شود. اروپا نباید توقع داشته باشد که با تأخیر به همه خواسته‌های خود برسد. ما اعلام کرده‌ایم که صبر دولت و مردم حدی دارد و طرف اروپایی باید نسبت به اجرای تعهداتش جدی باشد.

منبع: آنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    شماها چون اعتماد کردید به اروپاییها،حالاحالا بازی تون میدهند، امضای کری تضمین است.هاهاهاها،وقتی منتقدین رو بیشناسنامه خوندید بله دیگه دوست رو غضب میکنید دشمن رو لبخند،نتیجه ای جز خسارت ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها