تحلیل فعال اصلاح‌طلب از «گام دوم»: رهبری صادقانه پروژه جوانگرایی در حاکمیت را پیش می‌برند

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام خاطرنشان کرد: از آنجا که رهبر انقلاب آینده این نظام و انقلاب را در دستان قشر جوان و تحصیل کرده می‌دانند، طبیعی است ایشان نسبت به مسیر رشد و تکامل جوانان دغدغه داشته باشد.

تحلیل فعال اصلاح‌طلب از «گام دوم»: رهبری صادقانه پروژه جوانگرایی در حاکمیت را پیش می‌برند

سعید الله‌بداشتی عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» که در روزهای اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد، گفت: رهبر انقلاب پیش از این در برهه‌های مختلف زمانی و در جلسات مختلفی که با کارگزاران نظام از جمله دولت‌مردان و حتی آحاد جامعه به عنوان پیش‌برندگان فرهنگ عمومی داشته‌اند، این مطالب را به شکل کلامی تذکر داده‌اند اما به دلیل عدم توجه کافی به این مفاهیم و توصیه‌ها، رهبر انقلاب نقطه نظراتشان را این‌بار به شکل تدوین شده و در قالب یک منشور در اختیار عموم مردم به ویژه جوانان قرار داده‌اند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به انتشار و تبیین بیانیه گام دوم در میان جامعه نخبگانی و علمی کشور، اظهار داشت: قطعا اگر درصد بالایی از جمعیت فعال کشور بی‌سواد بودند رهبر انقلاب نمی‌توانستند قشر علمی و دانشگاهی کشور را مورد خطاب اصلی قرار دهند بنابراین علی‌رغم انتقاداتی که به نوع نظام تحصیلی و آموزشی ما وارد می‌شود و لازم است که تجدید نظری در نظام تحصیلی کشور و مدرک گرای، صورت گیرد اما مخاطب اصلی خود را جامعه دانشگاهی قرار می‌دهند.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام خاطرنشان کرد: از آنجا که رهبر انقلاب آینده این نظام و انقلاب را در دستان قشر جوان و تحصیل کرده می‌دانند، طبیعی است ایشان نسبت به مسیر رشد و تکامل جوانان دغدغه داشته باشد. رهبر انقلاب توصیه اکیدی بر تبیین هرچه بهتر این بیانیه در میان اقشار مختلف مردم بویژه جوانان کشور داشته‌‌اند که نشان دهنده این است که تاکید معظم‌له در این بیانیه بر مفاهمه و گفت‌وگو در جامعه بوده است که این مطلب از نقاط قوت این بیانیه به شمار می‌رود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: لازم است که مراکز علمی و رسانه‌های فعال در کشور نهایت تلاش خود را در زمینه تبیین مفاد مندرج در این بیانیه به‌کار بسته و نقاط ضعف و قوت کشور در این چهار دهه از عمر انقلاب را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

الله بداشتی با بیان اینکه ما نباید از این که بگوییم در این چهار دهه چرا گام‌هایی را برنداشته‌ایم بهراسیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از برهه‌ها دچار خودسانسوری شده‌ایم که نتیجه آن شده که کشور از مسیر پویایی، حرکت و پیشرفت مورد انتظار خارج شود.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه یکی از پیام‌های بیانیه اخیر رهبر انقلاب دعوت به گفت‌وگو، مفاهمه و آزادی بیان و اندیشه و ایجاد بستر برای رشد و ارتقای جامعه است، تصریح کرد: مخالفان و منتقدان داخلی و خارجی بر این نکته تاکید دارند که رهبر انقلاب دارای شخصیتی قدرتمند هستند که نمونه این قدرت را در هشداری که ایشان در ماجرای حادثه منا به طرف عربستانی برای تحویل پیکر جانباختگان ایرانی دادند به وضوح شاهد بودیم. رهبر انقلاب در این بیانیه بواسطه همین قدرتی که دارند به برخی کاستی‌هایی که در این 4 دهه وجود داشته به صراحت اذعان می‌کنند.

بنده بارها اعلام کرده‌ام که صادق‌ترین شخصی که پس از حضرت امام (ره) پروژه جوان‌گرایی را فراتر از دولت و در بدنه حاکمیت به پیش برده، شخص رهبر انقلاب بوده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت روحانی گفت: در پنج شش سالی که از عمر دولت آقای روحانی می‌گذرد بارها به مسئولان دولتی و حتی شخص رئیس جمهور گوشزد کرده‌ایم که مطالبه نسل جوان از حضور در عرصه توسعه اقتصادی و خدمت به کشور یک مطالبه صنفی، جناحی و سیاسی نیست بلکه مدلی برای سرعت بخشیدن به حرکت رو به جلوی کشور است. بنده بارها اعلام کرده‌ام که صادق‌ترین شخصی که پس از حضرت امام (ره) پروژه جوان‌گرایی را فراتر از دولت و در بدنه حاکمیت به پیش برده، شخص رهبر انقلاب بوده است.

الله بداشتی با تاکید بر این که مسئولان ما باید بفهمند که با "جوان جوان" گفتن، اعتماد جوان‌ها جلب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تنها توقعی که نسل جوان از مسئولان دارند این است که احترامشان حفظ شود. به همان اندازه که عدم درک درست از مفهوم مترقی امر به معروف و نهی از منکر، گاهی موجب نارضایتی نسل جوان کشور می‌شود، استفاده ابزاری از جوانان و دانشجویان در فضای سیاسی کشور برای رسیدن به قدرت نیز به نارضایتی جوانان منجر شده است.

یکی از بزرگان جریان اصلاحات در یکی از جلسات خصوصی درباره رهبر انقلاب می‌گفت اعتماد به نفسی که شخص رهبری در کلام و عمل به جوانان دغدغه‌مند کشور می‌دهد و حرمتی که ایشان برای جوانان قائل است برای این قشر بسیار حائز اهمیت و ارشمند است.

وی افزود: نسل سوم انقلاب امروز احساس می‌کند که به او نگاه ابزاری شده است و این موضوع روح و روان نسل سوم انقلاب را آزار می‌دهد و این عدم حرمت، موجب متوقف شدن قطار انقلاب می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی از بزرگان جریان اصلاحات در یکی از جلسات خصوصی درباره رهبر انقلاب می‌گفت اعتماد به نفسی که شخص رهبری در کلام و عمل به جوانان دغدغه‌مند کشور می‌دهد و حرمتی که ایشان برای جوانان قائل است برای این قشر بسیار حائز اهمیت و ارشمند است.

الله بداشتی با بیان اینکه انتصابات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر به وضوح نشان دهنده احترام و اعتماد ایشان به به جوانان است، اظهار داشت: تا زمانی که مسئولان ما همانند رهبر انقلاب به نسل جوان اعتماد نکنند و شاهد حضور جوانان کارآمد و توانمند در عرصه مدیریتی کشور نباشیم، نباید انتظار داشت که نسل سوم انقلاب احساس کند که در حرکت رو به جلوی انقلاب سهیم است. بنابراین یکی از مهمترین محورهای بیانیه گام دوم که از سوی رهبر انقلاب به آن تاکید شده، توجه به ظرفیت جوانان برای برون‌رفت از شرایط سخت امروز کشور است که امیدواریم این بخش از بیانات معظم له نیز همانند دیگر توصیه‌های ایشان از سوی مسئولان به فراموشی سپرده نشود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها