طراحان استیضاح رییس جمهور چرا عقب نشینی کردند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: معتقدم مجلس نسبت به دفعه قبل، این دوره خیلی بیشتر آماده سئوال از رئیس جمهور است و راحت تر می توان از نمایندگان امضا گرفت.

طراحان استیضاح رییس جمهور چرا عقب نشینی کردند؟

روز گذشته طرح عدم کفایت و استیضاح رئیس جمهور توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شده است.حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی درباره این طرح داد.

به گفته ذوالنوری طرح استیضاح رئیس جمهور دارای ۱۴ محور ازجمله عدم برخورد با بیکاری، سومدیریت در کنترل بازار ارز، وارد آمدن خسارت به منافع ملی، سومدیریت در کنترل قیمت کالاها و... است.

اما بعد از صحبت های ذوالنوری واکنش های منفی از سوی اعضای هر سه فراکسیون نمایندگان ولایی، مستقلان و امید نسبت به این طرح به قدری زیاد بود که از شکست این طرح حکایت می کرد.

جبار کوچکی نژاد به نامه نیوز گفت: هنوز طرحی برای امضای نمایندگان بیرون نیامده است، صحبتی را یکی از آقایان در رابطه با استیضاح رئیس جمهور داشت اما به جمع بندی نرسید. فعلا نیز بحث است که طرح سوال باشد یا اسیتضاح. چون معتقدیم این طرح به سئوال تبدیل شود بهتر است.

وی درباره خبر ذوالنوری از جمع آوری 10 امضا برای طرح استیضاح رئیس جمهور اظهار کرد: خیر، امروز هم به او گفتیم اگر طرحی است باید به سمت سئوال برویم. در واقع 10-15 محور نوشته و بعد بحث شد که این موارد در قالب سئوال مطرح شود یا استیضاح؟ که هنوز تصمیم نهایی نگرفتیم و به همین علت کار متوقف شد تا بنشینیم و جمع بندی کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به این سئوال که آیا علت توقف طرح استیضاح رئیس جمهور توصیه های خارج از مجلس بود؟ یادآور شد: خیر، هیچ فشار و توصیه خارج از مجلس به مان نشد. همین جمع تصمیم گرفتند که پیگیری طرح را متوقف کنند.

وی درباره اعتقاد برخی نمایندگان به بی نتیجه بودن طرح سئوال از رئیس جمهور اظهار کرد: سئوالی که از آقای روحانی مطرح شد، خیلی اثر داشت، در آن مقطع اوضاع حوزه ارز و تصمیمات اقتصادی نابسامان بود و این سئوال باعث شد که دولتی ها نسبت به تصمیمات خود عقب نشینی کنند.

کوچکی نژاد درباره میزان موفقیت در جمع آوری حدنصاب 74 امضا برای طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: معتقدم مجلس نسبت به دفعه قبل، این دوره خیلی بیشتر آماده سئوال از رئیس جمهور است و راحت تر می توان از نمایندگان امضا گرفت.

منبع: نامه نیوز

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    خدایا خودت مردم را از شر این مجلس مردم ستیز نجات بده --- خدایا خودت مارا از این مجلس پشت کرده به مرم که سوگند خود را فراموش کرده و به تعهدات این سوگند لگد زده و پنج سال است با سکوت مرموز خود بر جنگ علیه همه ی نیازهای حیاتی زندگی مردم عرصه ی زندگدی را تا مرز جانکاهی و معنویت زدایی عمومی بر مردم تنگ تر کرده و بجز مردم ستیزی و بدنامی برای نظام عدالت محور اسلامی و کمک به ظالمان درونی که با ظلم و عدالت گریزی بر سرنوشت مردم و ثروتهای ملی چیره شده اند هیچ خیری برای مردم نداشته است نجات بده. این مجلس را باید استضاح کرد که برای جلوگیری از آثار سوء تحریمهای دشمنان با بالا بردن ارزش پول ملی متناسب با ثروتهای خدا داده ی کلان موجود در کشور وتلاش برای سوق دادن کشور به سوی خود اتکایی و خود کفایی و اقتصاد مقاومتی تا کنون چه کرده است و باید متناسب با تقصیرهایی که در این زمینه ها داشته است نمایندگان را محکوم و مجازات کرد. باید هر چه سریع تر برای از بین بردن رنج و درد روز افزون از زندگی ده ها میلیون مردم بی پناه و بی نا و بی نوا و کور کردن چشم عزت باختگان خیره شده به دستان پلید استعمار غرب ، نظام با تکیه ی ضابطه مند علمی سازمان یافته به ثروتهای کلان درونی کشور به داد این مردم شریف وفا دار برسد و سربلندی ربوده شده از آنان را با عزت و شرافت به آنان باز گرداند و بداند بدون این مردم کشور و نظام پایدار نخواهند ماند.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      ذچه کنیم هر کس که گوشواره. میخواد گوش باید بخواد

  • مسعود
    0

    دورود خدا برآقای ذالنور که دردمردم را می فهمد فقط فکر بخور بخور نیست حداقل دردکسی که۱تا۲ میلیون درآمدبا۶سرعائله را درک می کند هرچندلیست امید وآقای لاریجانی سنگ جلوی کارهای مردمی وی بیندازند ونگذارند از دولتی ها حساب وکتاب بکشد

    نظرات شما -
    • مش سعید
      0

      مطمئنا اگر کارنامه درخشان !!جناب ذوالنور رو در ایندست مسائل نگاه کنید متوجه میشد ایشان نماینده مردم نیستند بلکه نماینده گروهک جبهه پایداری هستند که از بیرون مجلس جهت تشنج در اوضاع جامعه و همچنین چوب گذاشتن لای چرخ مدیریت کشور هر چندوقت یکبار ایجاد بحران کردند. وهدفشان هم مشخصا منافع ملی نیست بلکه بحث منافع سیاسی و گروهی ارجحیت بر همه چیز دارد و گرنه در زمان دولت نهم و دهم که تقریبا همین شرایط برکشور حکم فرما بود ؛ ایشان و همپالگی هایشان نه تنها منتقد نبودند بلکه جزو حامیان سفت و سخت دولت بودند...‌

  • سید علی موسوی
    0

    سلام خوهش میکنم اسم ولایی رو از فرکسیون بردارن بعدش مشکلی نیست نظرشون با رییس جمهور نیست منکه یک فرد معمولی هستم کاملا با توجه موضع گیریهایی که رهبر میکنن بهیچ وجه راضی به استیضاح رییس جمهور نیستن مخصوصا در این شرایط فشار بیرونی هستیم تاکیدشون انسجام داخللی برای حل مشکلات مردم است اونوقت زمانی که اسراییلو امریکا دنبال ایجاد همبستکی برای فشار همه جانبه به ایران هستن به امید اینکه با خالی کردن دل مردم ایران تغییر در نظام اسلامی بوجود بیارن شما نخبگان ملت دنبال ایجاد دو دستگی وتفرقه بین نیروهای خودمان هستید با همچین طرحایی غافل از اینکه همه در یک کشتی نشسته ایم وهمه غرق خواهیم شد لطفی که میکنید اگر کمکی در امید دادن به مردم نمیدهید حداقل ته دلشان را خالی نکنید .

  • db
    0

    سلام تجربه مجلس در این گونه مورد ها خراب هستش ، خدا می دونه که پشت پرده چه زد و بندی کردن ، بیچاره مردم ، خدایا به دادمون برس ، خسته شدیم ، حداقل جونمون را بگیر خلاصمون کن این زندگی نیست که ما می کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها