پامپئو ماه مارس به کویت می‌رود

خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ماه مارس به این کشور سفر می‌کند.

پامپئو ماه مارس به کویت می‌رود

خبرگزاری دولتی کویت به نقل از خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه این کشور گزارش داد، مایک پامپئو، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا ماه میلادی آینده به کویت سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سفر پامپئو به کویت در ماه مارس به منظور برگزاری سومین دور از مذاکرات راهبردی میان دو کشور انجام می‌شود.

پامپئو پیش از این در ماه ژانویه به چندین کشور عربی از جمله مصر، عربستان و قطر سفر کرد.

وزیر خارجه آمریکا که پیش‌تر سفر خود به کویت را نیمه‌کاره رها کرده بود، در تماس تلفنی با همتای کویتی خود اعلام کرده بود که طی روزهای آتی به این کشور عربی سفر خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه با صباح خالد الحمد الصباح، همتای کویتی خود تماس تلفنی برقرار و اعلام کرده بود که رایزنی استراتژیکی میان کویت و آمریکا در روزهای آتی انجام خواهد شد. بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت، وزرای خارجه کویت و آمریکا در جریان این تماس تلفنی بر عمق پیوندهای مستحکمی که دو کشور دوست را در تمامی زمینه‌ها به هم مرتبط می‌سازد و همچنین تقویت و توسعه همکاری دوجانبه تاکید کردند.

پیش‌تر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرده بود: پامپئو ادامه سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه را به خاطر شرکت در مراسم خاکسپاری یکی از بستگانش نیمه‌کاره رها کرده و به واشنگتن بازگشت. وی سفر خود به کویت را به آینده نزدیک موکول کرد.

وزیر خارجه کویت به همتای آمریکایی خود فوت یکی از بستگانش را تسلیت گفته است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها