نماینده مردم اقلید:

نرخ سود تسهیلات مسکن برای خانه اولی‌ها شش درصد خواهد بود

سید حسین افضلی گفت: وزارت راه و مسکن برای حمایت از خانه اولی‌ها تسهیلاتی از طریق بانک مسکن اعطا خواهد کرد.

نرخ سود تسهیلات مسکن برای خانه اولی‌ها شش درصد خواهد بود

سید حسین افضلی، ضمن اشاره به اینکه تامین زمین ارزان برای ساخت مسکن به شیوه های ممکن در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، افزود: برای حمایت از خانه اولی ها نیز تسهیلاتی از طریق بانک مسکن اعطا خواهد شد.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در این راستا به خانه اولی‌هایی که در بافتهای فرسوده قصد خرید خانه دارند و یا به ساخت و ساز اقدام می کنند تسهیلاتی با نرخ سود کمتر ارائه می شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از طرف دیگر تسهیلات در قالب اوراق مسکن و یا سپرده گذاری نیز به خانه اولی ها تعلق خواهد گرفت.

وی میزان تسهیلات مسکن را 70 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: واقع مطلب اینکه در کلانشهرها به غیر از تهران میزان تسهیلات مسکن 100 میلیون تومان بوده که در تهران 20 میلیون تومان میزان تسهیلات بیشتر است.

افضلی افزود: اگر زوجین هر دو باهم قصد دریافت تسهیلات داشته باشند 20 تا 40 میلیون تومان بر میزان تسهیلات دریافتی آنان افزوده خواهد شد.

وی اظهارداشت: نرخ سود تسهیلات مسکن با مبنای سپرده گذاری برای خانه اولی ها شش درصد و برای افراد عادی هشت درصد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه براین برای خانه اولی هایی که از طریق اوراق مسکن قصد دریافت تسهیلات دارند نرخ سود 16 درصد و برای افراد عادی 17,5 درصد محاسبه خواهد شد.

وی همچنین گفت: مدت بازپرداخت تسهیلات در بافت فرسوده و بافت عادی متفاوت بوده همچنین زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات برای خانه اولیها نیز سه سال بیشتر است.

افضلی افزود: انتظار می رود راهکاری ارائه شود تا ضمن طولانی تر شدن مدت بازپرداخت اقساط، تسهیلات ملموس تری به ویژه برای خانه اولی ها درنظر گرفته شود.

وی اظهارداشت: میزان نیاز مسکن به ویژه برای خانه اولیها بالاست و در این راستا باید نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز از محل بودجه جهت اعطای تسهیلات به خصوص برای خانه اولی ها تدابیری در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نداشتن مسکن، متاهل بودن و عدم دریافت تسهیلات مسکن از جمله شرایط پرداخت تسهیلات برای خانه اولی هاست.

وی در پایان یادآور شد: بخشی از افزایش قیمت در مسکن مهر مربوط به افزایش نرخ مصالح ساختمانی و دستمزدهاست و بخش دیگر هم به دلیل نبود مدیریت صحیح و وقت کشی و یا صرف زمان برای تامین آب، شبکه فاضلاب، گاز و غیره بوده است.

منبع: عصرساختمان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ذوالقرنین
    0

    تسهیلاتی که مردم با این بیکاری باید قسط بدن چه سودی به حال مردم دارد بازار مسکن داشت کم کم از رکود بیرون میامد که گرانی نود درصد ودلال بازی دوباره بازار را قفل کرد اگر اجاره تغییر چندانی نکرده موجرها میدانند که در صورت فشار بیشتر مهاجرت ورفتن به محله های ارزانتر در دستور کار مستاجران قرار خواهد گرفت .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها