خیر مدرسه‌سازی که سال‌ها پس از درگذشتش هم مدرسه می‌سازد

مراسم رونمایی از کتاب «میراث یک مرد» در مجتمع خیریه بنیس برگزار شد. این کتاب درباره مرحوم مصیب درخشانی، خیر مدرسه‌ساز است. عواید حاصل از فروش این کتاب صرف بازسازی مدارس خواهد شد.

خیر مدرسه‌سازی که سال‌ها پس از درگذشتش هم مدرسه می‌سازد

مراسم رونمایی از کتاب «میراث یک مرد» درباره مرحوم حاج مصیب درخشانی خیر مدرسه ساز، نوشته ناصر اسعدی در مجتمع خیریه بنیس رونمایی شد. نویسنده این کتاب ناصر اسعدی از دبیران سابق دبیرستان درخشانی بنیس است. در این مراسم که با همت دانش آموختگان مدارس درخشانی برگزار شد، دکتر رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و دکتر حسن امین لو نماینده سابق مجلس به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین با حضور دکتر شبستری از مقامات وزارت امور خارجه، رایزن فرهنگی سفارت گرجستان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش شبستر و فرمانداری این شهرستان از تمیر یادبود و تندیس مرحوم مصیب درخشانی پرده برداری شد. مرحوم حاج مصیب درخشانی که در سال ۱۳۵۲ به رحمت خدا رفت، در زادگاهش یعنی روستای بنیس در استان آذربایجان شرقی اقدام به ساخت مدرسه از کودکستان تا دبیرستان و بسیاری اقدامات فرهنگی دیگر کرده بود.

در مراسم رونمایی از کتاب «میراث یک مرد» اعلام شد که عواید حاصل از فروش کتاب صرف بازسازی مدارس می‌شود، به همین دلیل حاضران در مراسم کلیه مجلدات چاپ نخست این کتاب را خریداری کردند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها