نوروز کجا برویم؟

مازندران فقط دریا ندارد/ جاذبه‌های مغفول گردشگری مهم‌ترین مقصد نوروزی ایرانیان

اگر قصد سفر به مازندران را دارید، تنها به دریا و ساحل آن اکتفا نکنید.

مازندران فقط دریا ندارد/ جاذبه‌های مغفول گردشگری مهم‌ترین مقصد نوروزی ایرانیان

مازندران و گیلان از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان در ایام نوروز محسوب می‌شوند. اغلب ما بدلیل دریا، شمال کشور را برای سفر انتخاب می‌کنیم. اما شمال کشور علی الخصوص مازندران غیر از دریا، جاذبه‌های گردشگری دیگری هم دارد.

دالان بهشت

جنگل دالخانی معروف به دالان بهشت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده است. آب و هوای لطیف و بوی رطوبت پیچیده در هوای این جنگل رویایی باعث شده است هر بیننده‌ای که پا در این جنگل گذاشته ساعت‌های متمادی در آن سرگردان شود و حتی ذره‌ای گذر ساعت را حس نکند. اگر شما از آن دست کمپ دوستانی هستید که علاقه‌ی زیادی به اقامت در جنگل را دارید، فصل بهار و تابستان بهترین موقع برای کمپ زدن در این جنگل است.

لار تهران و مازندران

در ۱۳ کیلومتری پلور، یکی از بزرگ‌ترین و خیره کننده‌ترین سد‌های ایران به نام «لار» قرار دارد. چشمه‌های زیاد این منطقه و تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی که به مددش هم می‌توان فلامینگو و کبک دید و هم پلنگ و بزکوهی از لار، منطقه‌‌ی همه چیز تمامی ساخته است.

همچنین قسمتی از پارک ملی لار در شهرستان آمل استان مازندران و قسمت دیگر آن در بخش لواسانات شهرستان شمیران استان تهران قرار دارد.

ورسک سوادکوه

یکی از قدیمی‌ترین پل‌های راه‌آهن که نامش در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده، «پل وَرسک» است.

دلیل نام‌گیری این پل به وَرسک نزدیکی آن به یکی از روستاهای زیبای شهرستان سوادکوه است؛ همچنین کارشناسان، پل وَرسک را از شاهکارهای مهندسی معرفی می‌کنند و آن را در گروه مهم‌ترین و ارزشمندترین آثار فنی و مهندسی راه‌آهن در شمال کشور می‌دانند.

آب پری رویان

در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی نور مازندران و در نزدیکی منطقه‌ی رویان،آبشاری خارق‌العاده و اسرار آمیز به نام «آبشار آب‌پری» یا آب رویان قرار دارد. ناگفته نماند که آبشار آب پری که شباهت چندانی هم به آبشار ندارد. از دیگر دلایل پر بازدید بودن این آبشار، نزدیکی آن به زادگاه شاعر معروف، نیما یوشیج، یوش است.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها