۶۰۰ زندانی در قزوین با عفو رهبری آزاد می‌شوند

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: ۶۰۰ زندانی در قزوین مشمول عفو مقام معظم رهبری به‌ مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده و از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

۶۰۰ زندانی در قزوین با عفو رهبری آزاد می‌شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالله قدرتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰ زندانی مشمول این عفو در قزوین آزاد شده‌اند و به‌زودی تعداد بیشتری از این زندانی‌ها آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این عفو بیشتر آزادی‌ها شامل فروشندگان مواد مخدر و سارقان است، اضافه کرد: بعد از صدور فرمان آزادی توسط مقام معظم رهبری نمی‌توان حتی یک ساعت زندانیان مشمول عفو را در زندان نگاه داشت.

این مسئول قضائی خاطرنشان کرد: به‌هرحال مقامات قضائی کشور پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص داشته‌اند و باید نیروی انتظامی و بسیج نیز نظارت و هوشیاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته بسیاری از مجرمان مشمول عفو مقام معظم رهبری اصلاح شده‌اند ولی باز باید دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با هوشیاری بیشتری در این خصوص عمل کنند.

قدرتی افزود: طی ۴۰ سال انقلاب و نظام جمهوری اسلامی این رأفت اسلامی سابقه نداشته است و این آزادی فرصتی است که نظام جمهوری اسلامی به زندانی‌ها می‌دهد و نباید از آن سوءاستفاده کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: وقتی قانون اساسی این عفو را پیش‌بینی کرده و با تأیید نهایی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است باید همه دستگاه‌ها آن را بپذیریم ولی نظارت‌های خود را در این زمینه بیشتر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های اجتماعی برای مقابله با مواد مخدر، افزود: تلاش فردی برای مقابله با اعتیاد به‌تنهایی پاسخگو نیست و باید همه مسئولان از عالی‌ترین مقام اجرایی استان تا مقامات قضائی، امنیتی و اطلاعاتی با هم وارد عمل شده و در این زمینه اقدام کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه امروز مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر وظیفه همگانی و اقدامی جهادی است، افزود: امروزه اعتیاد سن و جنس را درنوردیده و به مدارس، مراکز علمی و دانشگاه‌ها و حتی زنان شاغل و خانه‌دار رسیده است و باید همه مسئولان برای مقابله با آن اهتمام و جدیت داشته باشند.

وی بابیان اینکه بر اساس نگاه قانون‌گذار، اعتیاد یک بیماری است، گفت: باید مردم با نگاهی متفاوت برای برخورد با معتادان اقدام کنند و در این زمینه ائمه جمعه، صداوسیما، نویسندگان، معلمان و هیئت‌های مذهبی می‌توانند اثرگذار باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در پایان اضافه کرد: ریشه بسیاری از جرایم از سرقت، تجاوز به عنف، اختلاس، رشوه، طلاق و درگیری به مواد مخدر بازمی‌گردد و یک راه کاهش آسیب‌های اجتماعی فائق آمدن بر اعتیاد است.



منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها