ظریف: برای راضی‌کردن آقای لودریان کشورم را بی‌دفاع نمی‌کنم

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان بعد از سخنرانی ابتدایی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به سوالات مجری این نشست در ارتباط با برجام، تعامل ایران با اروپا، فعالیت‌های موشکی ایران و همچنین مسائل حقوق بشری پاسخ داد.

ظریف: برای راضی‌کردن آقای لودریان کشورم را بی‌دفاع نمی‌کنم

وی در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه معتقدند که ایران باید در ارتباط با فعالیت‌های موشکی خود به صورت جداگانه با اروپایی‌ها مذاکره کند و این فعالیت‌ها را متوقف کند، خطاب به مجری سوال‌کننده، گفت: آیا ایران باید مثل مرده دراز بکشد و به همه خواسته‌ها تن بدهد؟

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوال مجری این برنامه مبنی بر این‌که شورای امنیت از ایران خواسته است که فعالیت موشکی نداشته باشد، خاطر نشان کرد: این شورا به ایران اعلام کرده که موشک‌های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند طراحی نکند که ما نیز در همین راستا حرکت کرده‌ایم و موشک‌های ما دارای چنین کاربردی نیستند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به این موضوع با انتقاد از کشورهای غربی به خاطر حمایت‌هایشان از صدام در جریان جنگ تحمیلی، اظهار کرد: این کشورها میلیاردها دلار از نظر تجهیزات نظامی به صدام کمک کردند. در این جنگ شاهد استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی آلمان، هواپیماهای انگلیسی و تجهیزات فرانسوی بودیم، ولی چه کسی در برابر به ما کمک کرد؟ کسی به ما کمک نکرد.

ظریف در ادامه با تاکید بر این‌که من برای راضی‌کردن آقای لودریان (وزیر خارجه فرانسه) کشورم را بی‌دفاع نمی‌کنم، تا کسانی در منطقه بیایند و مردم ما را بکشند و به آنها آسیب برسانند، گفت: هنوز مردم زیادی در کشور ما هستند که به خاطر سلاح‌های شیمیایی که اروپایی‌ها در اختیار صدام قرار دادند اذیت هستند. اگر اروپایی‌ها می‌خواهند با ما مذاکره کنند نمی‌توانند در نقش بازجو عمل کنند و ما را محاکمه کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    جناب ظریف آن وقت که هسته ای کشور را برای خشنودی کدخدا به فنا دادی و۲۵۰۰گرین کارت گرفتی مردم کشوررا بی دفاع کردی بزگوار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها