زاهدی: فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش بیانیه اخیر رهبری را ترویج کنند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را از سیاست بازی دور سازیم، ظلم و جفا کردیم به کشور که در این دو نهاد تعلیم و تربیت سیاسی بازی و سیاسی کاری ترویج کردیم.

زاهدی: فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش بیانیه اخیر رهبری را ترویج کنند

محمدمهدی زاهدی در "پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه" با بیان اینکه تعداد مدارس بسیار افزایش پیدا کرده است، گفت: پنج برابر شدن تعداد مدارس در استان‌های محروم، افزایش شاخص‌های برابر جنسیتی و باسوادی حتی در مقایسه با معیارهای جهانی که در برخی شاخص ها از معیارهای جهانی هم بالاتر رفتیم از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. در سال ۵۵ جمعیت باسواد ۴۷ درصد بود این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد باسواد هستند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم تا آینده کشور را به خوبی ساماندهی کند»، گفت: مقام معظم رهبری درباره امید دادن به نسل نوجوان و جوان اخیراً بیانیه‌ای داده اند. لذا باید فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش به عنوان ریشه ای ترین جهاد آن را ترویج کنند.

نماینده مردم کرمان افزود: باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را از سیاست بازی دور سازیم، ظلم و جفا کردیم به کشور که این دو نهاد تعلیم و تربیت را در آن سیاسی بازی و سیاسی کاری ترویج کردیم. باید اهداف کلان در این دو نهاد حاکم باشد.

زاهدی ادامه داد: نباید با تغییر دولت ها همه چیز بر هم بریزد، آینده کشور در گروی این است که این دو وزارت در جهت اهداف نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه فضای مجازی وجود دارد و نمی‌توان از آن فرار کرد و مدرسه باید با آن درگیر شود، تصریح کرد: ما آموزش مجازی را در مدرسه نیاز داریم و باید به نوعی از فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است که هنوز فناوری نرم را در کشور جدی نگرفته ایم. فناوری نرم مجموعه ای از روش ها و مقررات و ابزارهایی است که رفتار انسانی و نیازهای روحی و روانی و اجتماعی را مورد هدف قرار می‌دهد. اگر امروز درباره آن کار نکنیم زود دیر خواهد شد.

زاهدی در پایان ضمن طرح پرسش‌هایی گفت: آیا با رشد فناوری جدید از فناوری های نرم تا اینترنت اشیا هنوز باید سیستم سنتی آموزش رایج باشد؟ آیا می توان بخشی از آموزش را به خارج از مدرسه انتقال داد؟ آیا می توان از بستر فناوری های جدید برای تحقق عدالت آموزشی استفاده کرد؟ آیا می توان از بازی های رایانه ای برای آموزش بهتر منطبق با اسناد بالادستی استفاده کرد؟ تا کی باید منتظر اجرایی شدن فرهنگ منطبق بر فناوری‌های نرم و فناوری های منطبق با فرهنگ و صنایع فرهنگی در خدمت نظام آموزش و پرورش کشور باشیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها